Hoi,
Ik heb een inductieplaat laten bevestigen in een recent opgeleverd huis (nov 2023). Maar helaas willen maar 2 pitten werken. De klusjesman ervandoor, en komt voorlopig niet terug.
Heeft iemand een idee of de groep versus inductie plaat klopt? Er zit een perilex aansluiting op de kookplaat. Zie bijgaande afbeeldingen voor de error codes, meterkast en onderkant van de plaat.
Hoop dat iemand me uit de brand kan helpen!
Woonplaats Amsterdam
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Error E3 is ontbreken van een spanning / verkeerd aangesloten...
Op perilex zal de aansluiting zoals op het rechter plaatje (middelste foto) zijn?
(er zal wel een groep ontbreken)
pa3gws
Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
Zet in je profiel je woonplaats!!
Dan is er altijd een kans dat er iemand van CO bij je in de buurt woont die je wel wil helpen.
Zit er aan de zwarte kabel een Perilex stekker die in een Perilex contactdoos zit?
De pinbezetting en de kleuren zijn nogal willekeurig.
Goed uitmeten welke kleuren L1, L2, N(1) en N(2) zijn en deze aansluiten volgens het laatste plaatje op de inductieplaat.
En uitkijken voor die losse draad die uit de kabel hangt.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Op woensdag 27 maart 2024 16:28:20 schreef pa3gws:
Dan is er altijd een kans dat er iemand van CO bij je in de buurt woont die je wel wil helpen.
En je e-mail op zichtbaar. Bij iedereen aanbellen is zo'n gezoek in zo'n woonplaats. 
Op woensdag 27 maart 2024 16:30:11 schreef Bratwurst:
Zit er aan de zwarte kabel een Perilex stekker die in een Perilex contactdoos zit?De pinbezetting en de kleuren zijn nogal willekeurig.
Goed uitmeten welke kleuren L1, L2, N(1) en N(2) zijn en deze aansluiten volgens het laatste plaatje op de inductieplaat.En uitkijken voor die losse draad die uit de kabel hangt.
Die losse draad laat al zien dat er een prutser is bezig geweest.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de losse draad is de reden, dat is grijs en wrs de nul van de 2e groep die nodig is voor het fornuis. maar om dat zeker te weten word het meten op de fornuis wcd.
ik vermoed dat de elektrieker van het huis niet op de perilex wcd heeft geschreven wat de aansluitingen zijn, die wijken af met gebruik van een kookgroep.
[Bericht gewijzigd door testman op (11%)]
Op woensdag 27 maart 2024 16:21:28 schreef Arco:
Error E3 is ontbreken van een spanning / verkeerd aangesloten...
Op perilex zal de aansluiting zoals op het rechter plaatje (middelste foto) zijn?(er zal wel een groep ontbreken)
Dank voor je reactie! Ik zal dit doorgeven aan de ''klusjesman'' die morgen langs komt. Ik waag misschien ook zelf wel een poging zometeen.
Op woensdag 27 maart 2024 16:28:20 schreef pa3gws:
Done 
Op woensdag 27 maart 2024 16:47:04 schreef harry64:
[...]
En je e-mail op zichtbaar. Bij iedereen aanbellen is zo'n gezoek in zo'n woonplaats.
Ik zou er zelf niet aan beginnen 
Op woensdag 27 maart 2024 16:33:11 schreef Arco:
Er is nogal wat 'wildgroei' in perilex, dit zou het moeten zijn:[bijlage]
Dank! Nuttige info 
Op woensdag 27 maart 2024 17:29:48 schreef testman:
de losse draad is de reden, dat is grijs en wrs de nul van de 2e groep die nodig is voor het fornuis. maar om dat zeker te weten word het meten op de fornuis wcd.ik vermoed dat de elektrieker van het huis niet op de perilex wcd heeft geschreven wat de aansluitingen zijn, die wijken af met gebruik van een kookgroep.
Dank voor de aanwijzing!
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Het is best mogelijk dat de kulsjesman er een 3 fasen+ nul van gemaakt heeft tot op het perilex wcd, en de keuken monteur zijn eigen ding heeft gedaan!
Dus goed controleren of laten controleren in de groepenkast; perilex;stekker en de aansluiting van de plaat!
Weer zo'n knurft fornuis groep met 2x dezelfde fase en 2x een nul in een perilex...
Ik ben daar echt geen fan van.
Omdat er zo'n wildgroei met perilex op 3 fase en dat geklungel met kookgroepen is, heb ik nu maar een CEE form aan het de inductiekookplaat gemaakt...
Is het iig duidelijk!!
Op woensdag 27 maart 2024 22:04:01 schreef Radeloos:
[...]Done
Nope 
Op woensdag 27 maart 2024 22:34:48 schreef harry64:
[...]
Nope
In de openingspost.
Op woensdag 27 maart 2024 16:30:11 schreef Bratwurst:
Zit er aan de zwarte kabel een Perilex stekker die in een Perilex contactdoos zit?De pinbezetting en de kleuren zijn nogal willekeurig.
Goed uitmeten welke kleuren L1, L2, N(1) en N(2) zijn en deze aansluiten volgens het laatste plaatje op de inductieplaat.En uitkijken voor die losse draad die uit de kabel hangt.
Dank! Er zit inderdaad een perilex aan de zwarte kabel.
Voor wat betreft het uitmeten en opnieuw aanpassen.. Zou ik dit met een multimeter kunnen doen? Misschien dat ik wat hulp kan krijgen via de facetime
)