SIMUL
Golden Member
Beste , ik ben in bezit gekomen van een tijdrelais met vele mogelijkheden , iets wat ik steeds kan gebruiken , gezocht op internet maar gevonden in zijn vorm , maar niet de aansluitingen met zijn vele mogelijkheden . Misschien weten jullie waar te zoeken .en me een link bezorgen . Met veel dank .
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
niet gek dat je niets ervan vind, deze groene dingen stammen nog uit de 80's. heb er zelf ook diverse van gehad, maar mede omdat ze te enorm waren voor een dinrail kast al lang geruimd.
SIMUL
Golden Member
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Het belangrijkste staat op de voorkant.
Het is een vertraagd opkomend tijdrelais, universele tijdinstelling van
30 msec tot 100 uur.
Vergeet niet Z1 en Z2 door te verbinden.
SIMUL
Golden Member
Beste , Ik ga nog even een oproep doen , heeft er soms iemand de data sheet van een gekende tijdrelais uit de jaren 80 90 . Ik heb er hier een paar liggen en zonder aansluitschema lijkt het mij onmogelijk om er iets zinnig mee te doen . Met veel dank
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Op vrijdag 5 april 2024 09:17:20 schreef SIMUL:
Beste , Ik ga nog even een oproep doen , heeft er soms iemand de data sheet van een gekende tijdrelais uit de jaren 80 90 . Ik heb er hier een paar liggen en zonder aansluitschema lijkt het mij onmogelijk om er iets zinnig mee te doen . Met veel dank
Er zijn tientallen verschillende fabrikanten, met elk ook weer tientallen verschillende tijdrelais.
Was een multi-functioneel relais vroeger nog een uitzonedering, dus heb je
Opkomend vertraagd
Afvallen vertraag
Opkomend wis
Afvallen Wis
OP en afvallen Wis
Impuls gever
Impuls verlenger
Trappenhuisautomaat
Knipperrelais symetrisch
Knipperrelais a-symetrisch
Ster-driehoek tijdrelais.
etc.
Daar heb ik niet allemaal een datablad van.
SIMUL
Golden Member
Al bedankt voor je reactie . Was een muticomat RN121 UFX . zijn nog 2de hands te koop . En ik heb er een paar op de kop kunnen tikken . Maar op de relais staan de schakelmogelijkheden maar geen aansluitingen .Het is een tijdrelais met mogelijkheden , vertraagd opkomen , vertraagd afvallen enz .
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Maar op de relais staan de schakelmogelijkheden maar geen aansluitingen
Die staan er toch gewoon op:
[Bericht gewijzigd door fred101 op (50%)]
Hier heb je een lijst die de C55, C56 aanwijst als replacement voor de RN121
01000-001-91-002_replacement-list_en-de-fr_2022.08.pdf
En hier heb je info over de C55, C56
Met een beetje fantasie zal die RN121 wel een enable, stop en reset aansluiting hebben en welke klemmen dat zijn.
En zijn de overige "m" aansluitingen mss functie keuze?
Verder is het altijd fijn een foto te krijgen van wat er bij TS op tafel ligt ipv een internet foto waar hier dan gelukkig niet bij staat: zoiets ongeveer
Suc6
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Stuur ze anders eens een mailtje...: https://www.multicomat.de/
SIMUL
Golden Member
Iedereen bedankt voor de tips . Maar bij nader inzien stonden de schakelschema’s zoals jullie al gezegd hadden op de zijkant , eens goed gekeken en het werkt
C.O is onmisbaar .en zeker als men wat ouder wordt .