Ik wil een SSB van een Philips 55PUS7101/12 graag stand-alone - dus buiten het toestel - aan een 1e test onderwerpen.
De aanpak die ik voor ogen heb:
1) de serv-U poort monitoren op (boot-)aktiviteit
2) en vervolgens 3.5V spanning aanbieden op de de 3V5-SBY lijn (pin 13) op de voedingsconnector CN1190
Helaas. Nulkommaniks aan output. Wél vermogensopname; 0.14Watt.
Een tweede (identiek) SSB op gelijke wijze aangesloten maar ook nix.
Zie ik iets over het hoofd? Dient er nog specifieke periferie op het SSB aangesloten te zijn om in de benen te kunnen komen?
Nee, denk niet dat dat gaat want moederbord wil wel wat meer zien dan dat... IR sensor, wifi module (soms), tcon ( voeding?) etc...
Inmiddels toch wat verder gekomen.
I.p.v. alleen een externe 3V5-voeding heb ik nu "gewoon" een bijbehorende PSU (715G7720-P01-001-002H) aangesloten.
Als ik nu de netspanning op de PSU opschakel komt er daadwerkelijk wat uit de Serv-U -poort, zie onderaan dit bericht. En wellicht @smd komt dit doordat een essentieel onderdeel van de TV (zoals inderdaad de IR-ontvanger) niet is aangesloten. Overigens hoeft er op basis van eerdere ervaring met een 32PFS6402/12 in ieder geval geen TCON aan het SSB te zitten om de SSB toch op te zien starten.
Maar eens kijken of ik ergens zo'n ontvanger kan identificeren in mijn sloop-voorraad.
Wordt vervolgd.
=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~= PuTTY log 2024.04.09 17:59:22 =~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=~=
Boot-
error on bit 16 ,setup_time =hold_time =0!!
error on bit 19 ,setup_time =hold_time =0!!
error on bit 22 ,setup_time =hold_time =0!!
error on bit 23 ,setup_time =hold_time =0!!
RX DQ/DQS calibration fail!
DATLAT calibration fail, no DATLAT taps pass, write back to default values!
default tx dq PI delay value(8) is fail on bit 16!!
default tx dq PI delay value(8) is fail on bit 19!!
default tx dq PI delay value(8) is fail on bit 22!!
default tx dq PI delay value(8) is fail on bit 23!!
TX DQ/DQS calibration fail!