Beste leden.
Na de vorige post heb ik mijn soldeerstation. Met jullie hulp Gerepareed.
Het probleem is dat het momenteel niet meer mijn favoriete soldeerstation is.
Omdat ik er ben achter gekomen dat de bedrading veel te zwaar is geworden.
Ik heb een silicone snoer gevonden op allieexpres en hier mee vervangen.
https://a.aliexpress.com/_EGDeBox15
awg (1.5mm2) 5m
Ik heb deze kabel aangeschaft maar is aan de dikke kant het silicone rubber aan de kabel is net een scheeps ketting.
In het begin dacht ik lekker degelijk. Maar de mannen van weller wisten wat ze dedende. De oude kabel was erg dun in silicone.
Waar zou ik zo iets kunnen vinden.
Het is een 2 aderige kabel.
Oh ja en wie weet waarom er een gat in zit aan de zijkant van het soldeer station.
Alvast bedankt
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Volgens mij de zekeringhouder. Kabel weet ik niet, ik koop geen Aliprut maar het halve forum koopt daar dagelijks dus die zullen wel betere kabel weten te vinden. Blijft gokken.
Wat is een toper ?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er hoort 2x 0,75mm2 vmvs in siliconen aan te zitten. boutje doet 2A bij 24VAC. gat is idd voor de zekeringhouder welke mist bij de jouwe..
Op zaterdag 13 april 2024 22:15:45 schreef fred101:
Wat is een toper ?
Gezien de rest van het geschrevene gok ik op 'topper'.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
RAAF12
Golden Member
Origineel Weller siliconen snoer is te koop, maar een vervanger zal een stuk goedkoper zijn. Behalve zeer soepel, wat een must is bij solderen, is het ook nog eens ongevoelig voor de hitte van de boutpunt en element, mocht dat er onverhoopt daarmee in aanraking komen.
Op zondag 14 april 2024 13:19:51 schreef RAAF12:
Origineel Weller siliconen snoer is te koop, maar een vervanger zal een stuk goedkoper zijn. Behalve zeer soepel, wat een must is bij solderen, is het ook nog eens ongevoelig voor de hitte van de boutpunt en element, mocht dat er onverhoopt daarmee in aanraking komen.
Kunt u iets adviseren
RAAF12
Golden Member
Deze? Ik heb er zelf geen ervaring mee, mijn Wellers zijn origineel.
https://www.kabel24.nl/overige/siliconenkabel/