Bete allemaal,
Gister 2e hands een kapotte Denver SEL 80130 gekocht met volgens de verkoper enkel een los draadje.
Nagekeken: geen losse draadjes, maar ook geen rijdende step
Als ik het display aanzet dan knippert er een lege batterij indicator. Koplamp doet het wel.
Iemand een idee in welke richting ik moet zoeken?
Gecheckt: voltage batterij is 41 volt
Voltage wordt netjes door de motorcontroller aan het display gegeven, ook 41 volt gemeten.
In deze step zit zo'n gesloten blauw blok als accu, met de BMS er in, dus die kan ik moeilijk controleren. Wel stopt de lader netjes als de batterij vol is, met een groen lampje als resultaat.
Wat zou ervoor kunnen zorgen dat het display (of BMS) alsnog denkt dat de batterij leeg is?
Edit: heb ook een andere nieuwe 24 volt batterij aangesloten, om te testen kijken wat er dan gebeurd: exact hetzelfde.
Ik kocht deze step eigenlijk om mijn andere step te repareren, dat display (zelfde display) doet helemaal niks meer, ondanks dat er 24 volt wordt doorgeven (dat is een 24 volt batterij/motor systeem)
Bedankt voor tips alvast!
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Een 24V accu op een 41V step ?
Volgens google is dit en step met 36V pak bestaande uit 20 x een 18650 cell. Dan zullen er twee 10 cell packs of steeds 2 cellen parallel staan anders wordt het 72V. Een vol accu pack zal dan ongeveer 42V zijn.
Ik denk niet dat je display werkt als het minimaal 36V verwacht.
Een 24V step doet me denken aan twee 12V loodzuur accus in serie.
Er zit dit display op:
https://nl.aliexpress.com/item/1005006052532930.html?spm=a2g0o.detail.…
Ik vraag me alleen af of er nou wordt bedoeld dat je dit display specifiek moet kopen voor 24 OF 36 volt, of dat je dat gewoon kan instellen.