EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Als de overspanning onder de verzekering valt zou ik zeker een nieuwe print zetten. Herstellen heeft risico's en als de verzekering betaald kies je best voor de bedrijfzekerste oplossing. Dus, even uitvogelen of het via de verzekering kan.
De TOP weet ik niet. TOP2x6eg.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Die witte dingen tussen de koelvin en elko zijn de optocouplers. Het princiepe schema uit het datasheet heeft er maar 1. Het kan dat er 1 voor iets anders is, of dat ze in serie of parallel staan. (aan 1 kant).
Die kunnen kapot zijn, maar ook de aansturing daarvan.
Het datasheet heeft een HEEL eenvoudige terugkoppeling, meestal zit daar ies ingewikkelders, bijvoorbeeld met zener of TL431.
idd bij deze voedingen zijn bij de knal altijd de optocoupler en nog wat ander SMD weerstandjes defect.. TL431 in SMD versie kan stuk zijn, maar als die gesneuveld is secundair dan is er al heel veel stuk waar ik nu al aan twijfen met deze hoge secundaire spanningen..
Op zondag 12 mei 2024 23:41:23 schreef ad12345:
Is de 4b54 de spanning regelaar?
Ik kan hem niet vinden.
[bijlage]
De top zelf is de spanningsregelaar. (Het blokje control in de top.)
Op de aansluit pen C moet een meet of sense spanning worden aangesloten. Die meet of sense spanning is meestal een afgeleide van de de (gewenste) uitgangsspanning. Als een galvanische scheiding gewenst is wordt daar vaak een of andere vorm van optocoupling voor ingezet. Maar met een extra wikkeling op de trafo gaat het ook. In het voorbeeld hier doen ze beide. Een extra wikkeling om een galvanisch gescheiden voedingenspanning te maken voor het ook aanwezige opto circuit.
Ze hadden ook alleen de opbrengst van de wikkeling van de trafo kunnen gebruiken. De meting is dan wel een stuk indirecter. Dit is netter met een mooie galvanische scheiding.
Je kunt ook even met een (galvanische) gescheiden scoop op aansluiting C van de TOP meten wat voor spanning daar staat.