Hallo allemaal.
Ik doe mijn best om een bijna 10 jaar oude 48PFS8109/12 weer tot leven te wekken. Na het vervangen van de eMMC lijkt dat te zijn gelukt, echter.... een onbekende vorige knutselaar heeft het koellichaam van de Marvell SOC verwijderd (en weggemaakt). Het gaat om een koellichaam dat met twee diagonaal geplaatste lippen in de onderliggende PCB vastgesoldeerd zit.
Kan iemand mij op weg helpen bij het vinden van zo'n koellichaam of een passend equivalent? Typenummer? Bijgevoegd een foto van de Marvell SOC zonder het betreffende koellichaam. Als je op de foto inzoomt kun je de twee lippen waaraan het koellichaam vast heeft gezeten zien uitsteken...

Op een overtollige Samsung print vond ik een heatsink met precies de juiste steek (gemeten 46.5mm: 2" ?). Dit koellichaam heeft echter ronde steekpennen om haar aan de print te bevestigen. Ik heb deze ronde pinnen vervolgens maar afgevijld tot ze ongeveer vlak waren. Warmte geleidend "rubber" tussen de Marvell BGA en het koellichaam en klaar.
Wat mijn eerder gestelde vraag overigens onverlet laat; hoe/waar vind ik zo'n origineel koellichaam? Heeft er iemand een type-nummer of model-aanduiding?

Deze: https://nl.aliexpress.com/i/1005005265942611.html
Voor bevestigingspinnen even zoeken op 'cooler pushpin'

[Bericht gewijzigd door Arco op (34%)]

Op woensdag 24 april 2024 11:04:41 schreef pa3fun:
Wat mijn eerder gestelde vraag overigens onverlet laat; hoe/waar vind ik zo'n origineel koellichaam? Heeft er iemand een type-nummer of model-aanduiding?

Deze koelblokken werden niet los verkocht, het is geen onderdeel wat defect raakt en heeft ook geen ordernummer. Wat je nu hebt gefabriceerd zal ook prima werken.