Goedenavond,
Ik heb een probleem met mijn Siemens tc949 oven.
Al geruime tijd heeft deze oven last van dat de temperatuur van de hete lucht oven in elkaar zakt. De (analoge) instelling van de oven staat bijvoorbeeld op 180c (Max 230). De oven komt snel op temperatuur waarna deze na een willekeurige tijd, soms 5 min soms 20min, terug naar 50 graden zakt. Dit gecontroleerd door de temp instelling terug te draaien tot de waarde wanneer het lampje voor verwarmen uit gaat.
Vandaag heb ik het verwarmingselement nagekeken, maar deze is in orde.
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
Nick
Op TC949 is weinig te vinden, heb je toevallig het E nr voor ons?? Staat op typeplaatje..
Maar dit klinkt echt als een rotte contact ergens, stekker of thermostaat zelf..
Op maandag 29 april 2024 18:31:12 schreef smd:
Op TC949 is weinig te vinden, heb je toevallig het E nr voor ons?? Staat op typeplaatje..Maar dit klinkt echt als een rotte contact ergens, stekker of thermostaat zelf..
Ook dit heb ik gecontroleerd, maar geen losse aansluitingen oid. Wel zijn de fastons het verwarmingselement wat zwart geblakerd.
Het E nummer is: hb84h501/36
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op maandag 29 april 2024 18:37:54 schreef nickkkkk:
[...]Ook dit heb ik gecontroleerd, maar geen losse aansluitingen oid. Wel zijn de fastons het verwarmingselement wat zwart geblakerd.
foto van?
Op maandag 29 april 2024 18:39:18 schreef testman:
[...]foto van?
Helaas niet. Ik heb deze al vervangen, maar nog steeds geeft de oven hetzelfde beeld.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Bedankt voor alle hulp!
Het probleem bleek toch een rot contact op het relais tbv het verwarmingselement. Ipv dat de faston over het lipje was geschoven, zat deze geklemd tussen de kunststof afscherming
.
Zou misschien ook kunnen verklaren waarom de aansluitingen op het verwarmingselement zelf zwart geblakerd waren.
Dat is een fabrieksfoutje van de faston??? Jarenlang goed gegaan maar mooi dat je het gevonden heb! Zoiets moet het gewoon wezen.. En relais contact als bonus...