Beste allen,

Ik ben nieuw hier op dit platform en weet vrijwel niets van elektronica, maar werd getipt om de vraag op dit forum uit te zetten.
Ik ben op zoek naar hulp, iemand die voor onze fysiotherapie praktijk in Alkmaar een toestel wilt nakijken en hopelijk kan maken. Het gaat om een apparaat wat wordt aangestuurd door Siemens PLC programmering, zie bijgevoegde foto's het apparaat.
Normaliter behoort het apparaat een serie af te werken van 10 herhalingen waarbij hij het gewicht laat zakken en weer automatisch optilt, maar dit doet hij van de ene op de andere dag niet meer.
Of het iets in de bedrading is of in de programmering durf ik dan ook niet te zeggen. Het apparaat gaat overigens wel aan en kan in de start positie gebracht worden middels de elektronische aansturing maar zodra we op start drukken dan 'stottert' hij en doet vervolgens niets.
De fabrikant bestaat niet meer en er is ook geen bedrijf meer wat dit apparaat onderhoudt dus wij zouden enorm geholpen zijn bij een handig persoon die dit voor ons zou willen en kunnen doen.

Vriendelijke groet Frank Hermans

ps. het apparaat is in een ruime auto te laden en kan dus naar je toe komen mocht je het zien zitten.

Ha Frank,
Ik zit niet in de buurt van Alkmaar en ben niet de aangewezen persoon om reparaties aan bestaande apparatuur te doen.

Maar je probleemomschrijving klinkt alsof de voeding "zwak" geworden is. Dat kan gebeuren doordat elcos uitdrogen/verouderen. Dus ik houd het voor mogelijk dat je apparaat geholpen is met een paar nieuwe elcos.

Hoi Rew,

Bedankt voor je antwoord, het zegt mij zo niets maar dan ga ik daar even naar op zoek alvast.

fijne dag

Zet hiervoor een oproep in de V&A