Waarom heeft een Ring doorbell een 25 ohm 50W weerstand nodig als je hem aansluit zonder bestaande gong.
Ik snap dat deze weerstand de weerstand van de gong vervangt, maar waarom is dit nodig?
En puur uit nieuwsgierigheid, wat gebeurt er als je deze weerstand gewoon niet plaatst?

Weet je zeker dat je het goed hebt gelezen? Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat de voeding van de ring uberhaupt 50w kan leveren.

volgens mij is het ding gemaakt om in een normale deurbelschakeling te kunnen werken. Dat wil zeggen: Als iemand op het knopje drukt, sluit ie wat hij ziet als voeding kort en hoopt dan dat er ergens herrie ontstaat (i.e. dat je oude gong-ding het nog doet).

Doe je dat kortsluiten direct op de voeding... ben je de sjaak. Met een bel-trafo die er op gemaakt is om 1A en niet meer te leveren: Niets aan de hand. Maar ga je hem anders voeden.. Tja, dan kunnen er onbedoelde dingen gaan gebeuren.

Kennissen van mij hadden zo'n ring ding en vonden het vervelend dat ze hem iedere twee weken moesten opladen. Er zit dus een accu in Voeding niet aansluiten kan dus ook, maar dan moet je hem regelmatig opladen...

Inderdaad staat in de documentatie van de Ring, dat het een 50W weerstand van 25Ω moet zijn.
Maar dat zeggen ze alleen maar omdat er dan helemaal niks mis kan gaan.
Als ze zeggen: "een weerstand van 25Ω en reken zelf maar uit hoe zwaar die moet zijn" dan krijg je mensen die er een 0,125W weerstand in gaan zetten en die gaat waarschijnlijk wel een keer in de fik

Op vrijdag 3 mei 2024 13:56:34 schreef Ledlover:
Weet je zeker dat je het goed hebt gelezen? Het lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk dat de voeding van de ring uberhaupt 50w kan leveren.

Ja dat weet ik zeker.
Het is ook niet de voeding van de Ring, maar gewoon een bestaande AC trafo. Je mag hem aansluiten op een trafo van maximaal 24VAC, dus ik denk vandaar dat ze veilig willen zitten en 50W voorschrijven. Een 8VAC haalt dit inderdaad niet.

Op vrijdag 3 mei 2024 14:11:42 schreef rew:
volgens mij is het ding gemaakt om in een normale deurbelschakeling te kunnen werken. Dat wil zeggen: Als iemand op het knopje drukt, sluit ie wat hij ziet als voeding kort en hoopt dan dat er ergens herrie ontstaat (i.e. dat je oude gong-ding het nog doet).

Doe je dat kortsluiten direct op de voeding... ben je de sjaak. Met een bel-trafo die er op gemaakt is om 1A en niet meer te leveren: Niets aan de hand. Maar ga je hem anders voeden.. Tja, dan kunnen er onbedoelde dingen gaan gebeuren.

Kennissen van mij hadden zo'n ring ding en vonden het vervelend dat ze hem iedere twee weken moesten opladen. Er zit dus een accu in Voeding niet aansluiten kan dus ook, maar dan moet je hem regelmatig opladen...

Dat klinkt best logisch.
Je kan hem inderdaad ook aansluiten met een bestaande gong. En dan is in 'standby' toestand denk ik de stroom te laag om de gong geluid te laten maken? Zodat de camera het wel gewoon doet.
En bij het knopje indrukken sluit hij de voeding kort zodat de gong geluid maakt. Denk ik dan.

Precies. Dat is hoe het werkt. En de stroom is laag 99% van de tijd zodat ie rustig z'n accu kan opladen.

Als ie probeert de gong/bel te activeren sluit ie z'n voeding kort en moet ie dus munstens die "korte" tijd zijn wifi, camera en het voeding-kortsluit-relais uit de accu voeden.

Merk ook op dat je bij 24VAC al een wel weerstand van 25W nodig hebt.
En volgens "C" is het prijsverschil tussen een 25W en een 50W weerstand slechts anderhalve €uro (5,49 vs 6,99)

Met "voeding tot 24V" gaat er met 25 ohm ongeveer 1A lopen.

Dat relais kan dus 1A hebben. Je kan dus bij je 8V trafotje gewoon een 8 Ohm weerstand gebruiken.

Anderzijds, als je zou luisteren naar hun adviezen dan moet het ook werken met een 25 ohm weerstand. Daar loopt maar 0.33A bij 8V, dus ongeveer 2.66W. Een 5W 25 Ohm weerstand is dan dus ook gewoon voldoende.

Die beltrafos in NL die zijn volgens mij kortsluitvast. Dus helemaal zonder... kan je ook proberen als je echt "zuinig" wil zijn.