Koptelefoon koppelen aan stereo zonder aux-uit

Mijn moeder heeft een cd speler/stereo gekocht met Bluetooth functie. Ze ging er vanuit dat ze haar bluetooth koptelefoon kon koppelen om muziek te luisteren. Echter werkt de Bluetooth functie alleen maar zo dat je je telefoon kan koppelen en muziek vanaf je mobiel op de stereo kan spelen.

De installatie heeft verder geen aux output oid waar ze de koptelefoon bedraad kan aansluiten.

Achter op de stereo zit een luidspreker terminal met rode en zwarte draadjes die maar de boxen gaan.

Is er een manier hoe ik zou kunnen zorgen dat mijn moeder toch ook haar koptelefoon zou kunnen gebruiken als ze niet hardop muziek wilt luisteren? Het liefst via bluetooth maar bedraad is ook een optie met een lange kabel

Het kan ... maar dat krijgt al snel een hoog pruts-en-friemel gehalte. Die uitgangen zijn waarschijnlijk klasse-D en gebrugd, dus je zou twee weerstandsdelers kunnen maken van de + speakerklem naar een massa aansluiting (niet die van de speakers) en daarmee een BT 'zender' voeren.

En dan moet er nog iets van een schakelaar bij om de speakers af te koppelen EN dan moet dat eindtrapje het ook nog leuk vinden om met geen of amper belasting te werken.

Wellicht is het verstandiger het radiootje om te ruilen voor een ding wat wel een geschikte uitgang heeft.

rew

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

... Zeker als je het online hebt gekocht is het: "bij eerste mogelijke constatering blijkt het artikel niet geschikt voor het bedoelde doel".

Formeel mag de verpakking dan niet geopend zijn en moet je binnen 7 dagen dit melden, maar veel leveranciers zijn wat dat betreft coulant.

In dat geval is het nog eenvoudiger, volgens de wet koop op afstand mag je binnen twee weken zonder opgaaf van reden retourneren.

Op maandag 13 mei 2024 14:03:15 schreef rew:
... Zeker als je het online hebt gekocht is het: "bij eerste mogelijke constatering blijkt het artikel niet geschikt voor het bedoelde doel".

Formeel mag de verpakking dan niet geopend zijn en moet je binnen 7 dagen dit melden, maar veel leveranciers zijn wat dat betreft coulant.

Op maandag 13 mei 2024 14:38:02 schreef Sine:
In dat geval is het nog eenvoudiger, volgens de wet koop op afstand mag je binnen twee weken zonder opgaaf van reden retourneren.

De verpakking mag zeker geopened worden. Hoe kan je immers zien of proberen hoe iets werkt.

Die artikelen worden met korting weer verkocht of gaan naar een opkoper.

Is er ook geen koptelefoonuitgang?

Op maandag 13 mei 2024 13:40:52 schreef Aimsees:
...
Is er een manier hoe ik zou kunnen zorgen dat mijn moeder toch ook haar koptelefoon zou kunnen gebruiken als ze niet hardop muziek wilt luisteren? Het liefst via bluetooth maar bedraad is ook een optie met een lange kabel

Tuurlijk is die er. Maar daar heb je die cd speler/stereo niet voor nodig.
Zet haar favoriete CD's in een spotify playlist en laat haar die afspelen op haar smartphone. Daar zal die bluetooth koptelefoon toch wel op werken?

weardguy

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.

Kom nou toch, dat vráágt de topicstarter toch niet?

En dan ga je er automatisch van uit dat al die muziek ook op Spotify staat. Ik heb genoeg muziek die daar niet te vinden is. Punt twee is dat het tegenwoordig ineens nieuwswaardig is als zo'n dienst plots populair werk verwijdert wegens reden x. Al die klagers zijn te stom om de eindgebruikers-overeenkomst te lezen en te begrijpen dat ze gewoon 0 rechten hebben: het bedrijf bepaalt of zij hun favoriete muziek nog kunnen horen, niet zijzelf.

Retourneren lijkt mij ook in dit geval de enige optie.

Misschien zijn er wel meer mogelijkheden, me dan zou een modelnummer en merk toch wel handig zijn.

Op maandag 13 mei 2024 15:30:21 schreef LuckyStrike:
[...]
Tuurlijk is die er. Maar daar heb je die cd speler/stereo niet voor nodig.
Zet haar favoriete CD's in een spotify playlist en laat haar die afspelen op haar smartphone. Daar zal die bluetooth koptelefoon toch wel op werken?

Ik vind dit ook niet een echt een antwoord op de vraag van de TS.

Helaas is er dus geen makkelijke oplossing. Het kan echter wel als je zelf wilt knutselen.

Je kunt zoiets als dit kopen.

Echt makkelijk zal het echter niet zijn. De door Sine geschetste problemen zul je ook moeten oplossen. Maar niets is onmogelijk.

RAAF12

Golden Member

Nieuwe zeehonden opvang WEC https://www.youtube.com/watch?v=aXAsMcmtJTc

Of zoiets https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_cellular-line-music-receiver-blu…

€23

Bij de Ali €4

Zonder geknutsel, ex-fietser probeer eens (dik) ijzer met handen te breken.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op maandag 13 mei 2024 17:28:49 (13%)]

Nouja, geknutsel wordt het nog steeds om uberhaupt een audio uitgang aan dat torentje te krijgen.

CrossFireX

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Er zijn apparaatjes verkrijgbaar voor gebruik met een autoradio, je sluit die aan de speakers aan en aan de andere kant heb je dan line-out in cinch. Dit kan dan toegevoerd worden aan een aparte koptelefoon versterker of externe versterker bvb.

testman

waar rook was, werkt nu iets niet meer

merk en type zou ook wel handig zijn van het torentje. niet zelden is wel een koptelefoon uitgang maar zit deze weggewerkt achter een klepje oid.

Op maandag 13 mei 2024 18:49:31 schreef CrossFireX:
Er zijn apparaatjes verkrijgbaar voor gebruik met een autoradio, je sluit die aan de speakers aan en aan de andere kant heb je dan line-out in cinch. Dit kan dan toegevoerd worden aan een aparte koptelefoon versterker of externe versterker bvb.

Ja dat zijn lijn-trafo's (zo noemden wij ze als hobbyisten), line output converter (LOC) staat er op de doos dacht ik. Ik had die in gedachte maar lijntrafo + BT transmitter voor een audiotorentje van €30 is misschien ook weer wat veel.

Op maandag 13 mei 2024 17:26:07 schreef RAAF12:
Of zoiets https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_cellular-line-music-receiver-blu…

€23

Bij de Ali €4

Zonder geknutsel, ex-fietser probeer eens (dik) ijzer met handen te breken.

Ik dacht dat de TS het audio van een bestaande radio die alleen een bleutooth ingang heeft en geen bluetooth of normale (koptelefoon)uitgangen heeft op een bluetooth headset wilde weergeven.

En dat gaat je niet lukken met dat autosetje dat gemaakt is om andersom te werken.

Bluetooth rx/tx doosjes zijn er voor een €15 op bol.com

RAAF12

Golden Member

Nieuwe zeehonden opvang WEC https://www.youtube.com/watch?v=aXAsMcmtJTc

Op maandag 13 mei 2024 19:46:13 schreef Ex-fietser:
[...]

Ik dacht dat de TS het audio van een bestaande radio die alleen een bleutooth ingang heeft en geen bluetooth of normale (koptelefoon)uitgangen heeft op een bluetooth headset wilde weergeven.

En dat gaat je niet lukken met dat autosetje dat gemaakt is om andersom te werken.

Voudje! Had even beter moeten lezen.

Ik ga met buzzy en testman mee: plaats merk en type van het stereosetje met liefst wat duidelijke foto's. De meeste (ook simpele) audiosetjes hebben wel een koptelefoon aansluiting, maar zoals gezegd kan die achter een klepje zitten.