In de camper zitten 2 schakelaars bij beide tv's.
Een schakelaar schakelt een rgb ledstrip aan of uit, de andere wisselt tussen rood, blauw en wit
Nu is dit een vrij oud type ledstrip wat om de 5cm een rgb ledje heeft zitten en deze wil ik vervangen door de "neon" rgb ledstrips.
Nu heb ik deze ledstrip ontvangen en deze werkt ook 12v. Zet ik de labvoeding op 20ma CC, dan zie ik dat blauw ongeveer 14.5v gebruikt, groen ook en rood 15.5v
De uitgang in de camper heeft beduidend minder volt. Ik meet (met de oude ledstrips eraan) voor blauw en groen 8.8v en voor rood 6.7v.
Als ik de labvoeding instel op deze voltages komt er maar heel weinig licht uit de nieuwe lichtslang.
Is er iets van controller waarmee ik de huidige kan vervangen en dezelfde functionaliteit biedt? Ik kan er weinig van vinden.
Ik kan het "simpel" maken met een esp of arduino en enkele mosfets maar wellicht dat iets heel simpels al bestaat
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
8,8V lijkt me spanningsval over kabels of je hebt toch een dimmer erop zitten die pwm uitstuurt en dus klopt de meting niet. 4V spanningsval is erg veel, en nu trekt je ledslang wrs ook meer stroom als eerst ook nog.
Ik denk dat er iets van "slimme controller" achter zit. Vandaar mijn vraag of er iets is wat beter werkt
Ik ga het aansturen via een esp32 met mosfets.
Nu wordt het gevoed door een 12v lifepo4 accu maar die kan dus 14.6v zijn (zelfs iets hoger).
Met 1 afgeknipt stukje ledslang getest op de labvoeding en tot 15.5v werkt het prima, maar de vraag hoe lang.
Wat is een veilige manier om de ledstrip aan te sturen?
Ik maak zelf pcb’s ervoor dus een extra componentje om de accu te limiteren op 12v ofzo moet kunnen. Wat is handig?