EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Deze TV "gered" van de eindbestemming.
De backlight gaat even aan. Ik zie niet echt een inconsistentie in het verlichte oppervlak. Mag ik dan aannemen dat het geen backlight issue is? Soms gaat hij kort gedimd aan en dan weer kort met hogere intensiteit. Het rode standby ledje knippert regelmatig 2x kort. De 13v is 12,9v.
Ondanks de 1,8 meter bedroevend weinig print inwendig. Dan nog te zwijgen van de belachelijk opbouw met weerhaakjes ipv schroeven. Ik vrees ultra low budget spul met een hoog prijskaartje.
Is dit de moeite om aan te beginnen?
De backlight kun je bij de meeste Samsungs testen door de voedingkabel naar het mainboard los te nemen. De voeding gaat dan wel aan en de backlight moet ook aan gaan. Uiteraard krijg je geen beeld omdat het mainboard niks doet.
EricN
Idd. Dan gaat hij vol aan. Ik kan de individuele leds niet zien maar het lijkt in ieder geval egaal verlicht. Het lijkt me wel eerder een blauwe toon te hebben.
[Bericht gewijzigd door EricN op (19%)]
EricN
Ondertussen dit filmpje bekeken en de vergelijking gaat op.
https://m.youtube.com/watch?v=wpEGyRQ9xCE
De brede lcd flatcable van de main board genomen. Geluid geeft opstart jingle. Backlight blijft aan. Geen error op de standby led.
Flatcable er terug in en weer bij af. Op het filmpje geven ze het op. Unrepairable. Er zit enkel een lcd en een paar smdtjesop. Wat kan daaraan in sluiting liggen?
.... en weer eentje met defect scherm.. als backlight blauwig is EN start niet op word het wel een intensief klusje!! Maar dit probleem is niet altijd te verhelpen en resulteert vaak in verkleurd beeld. De kans van slagen is 30% slechts. Probeer met een tapeje op de dunne verbindings flatcable adres te isoleren, met name de beveiligings tap. Als beeld enorme kleurverschillen heeft stop dan maar.
EricN
met klein stukje tape zoals op het filmpje krijg ik dit.
Het zou SOS piet moeten voorstellen aan de klank te horen 
Tapje zit niet op de juiste plek en waarschijnlijk te breed, max 1 mm, je kan er wel beeld uit toveren!!
EricN
Dus 1 spoortje blocken? Welke conclusie zou dat opleveren? Waarom zou hij wel werken dan? Hoe zit zoiets in elkaar? Is er iets van info zodat ik me hierin kan inlezen?
PS:
Dit is niet mijn beroep en is ook een privé project. Moest hij werkende geraken zal hij zijn dienst moeten bewijzen op het buiten terras (afdak).
Helaas is er geen info van, het is een fingerspritzen gefuhl zeg maar. Maar wat je doet in dit geval is de beveiligings lijn naar moederbord onderbreken.. maar deze schermen zijn stuk voor stuk defect...