Mijn televisie speelt enkel nog negatief beeld af. Geluid werkt wel nog perfect.

Zeer plots gekomen van dag op dag..

Iemand een oplossing?

Bedankt

Het eerste waar ik aan denk is een defecte AS-15 chip op het T-CON, maar ik ben geen JVC kenner, dus ik weet niet of JVC beeldpanelen van AUO gebruikt.

Typenummer vermelden is eigenlijk standaardkost, JVC heeft heel veel verschillende modellen gemaakt en gestickerd.

Het ziet er inderdaad wel uit als een fout ergens op de TCON. Mogelijk de bekende chip, mogelijk een andere.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (33%)]

Lijkt IDD veel op Gamma controller AS15 of aanverwante..

Is dit als leek te herstellen door bijvoorbeeld contacten mooi te maken of iets dergelijks? Of wordt het een dure zaak om het door een hersteller te doen? Want het toestel is 15 jaar oud.

Als je de ervaring en soldeer-apparatuur hebt voor SMD, dan ja. Maar de gemiddelde leek heeft dat niet. Op zich is het niet moeilijk. Als het PCB eruit is dan kost zoiets 10-15 minuten ofzo, als je het relaxed doet. Als ik me kwaad maak, 20 seconde desolderen, 3 minuten solderen (Maar ik repareer geen TV's, een tv hersteller die het vaker gedaan heeft zal sneller zijn. Maar het totale werk is veel meer tijdintensief: het uit elkaar halen, soldeerklaar maken, desolderen, solderen, schoonmaken en weer de boel in elkaar zetten.)

Of Tcon verwijderen en opsturen naar een reparateur om het makkelijk te maken..

Op zondag 16 juni 2024 17:40:47 schreef Stijn505:
Is dit als leek te herstellen door bijvoorbeeld contacten mooi te maken of iets dergelijks? Of wordt het een dure zaak om het door een hersteller te doen? Want het toestel is 15 jaar oud.

Zou het niet handiger zijn als je eerst eens een typenummer geeft zoals gevraagd? JVC heeft heel veel verschillende TV's gemaakt en van andere fabrikanten gerelabeld.

Als ik moest gokken zou ik 37" zeggen, dan is de kans groot op een AUO panel met defecte chip op de TCON.

De chip kun je als leek niet vervangen, maar de TCON uitbouwen en opsturen of vervangen (als nog verkrijgbaar, gaat op type van het panel, niet persé het nummer dat op de print staat) zal wel lukken denk ik.

Excuses voor t late antwoord maar hier het typenr:

LT-42S90WU

Als U de Tcon kan uitbouwen en opsturen naar me, kan ik de chip vervangen evt.. Mail maar bij interesse..