Bij het opruimen O-) kwam ik een 1-literblik met SK10 uit de vorige eeuw(!) tegen, ooit aangeschaft toen ik nog veel printjes zelf etste.
Het ruikt nog precies zoals ik me herinner, ziet er alleen een stuk donkerder uit.
Zou dat nog bruikbaar zijn?

Het ruikt nog precies zoals ik me herinner, ziet er alleen een stuk donkerder uit.

Waarschijnlijk zijn er wat vluchtige stoffen 'ontsnapt', waardoor de vloeistof dikker (en daardoor donkerder) is geworden...

De spuitbus variant is in ieder geval niet lang houdbaar.
In het verleden al 2 keer een spuitbus weg gedaan waar het drijfgas uit ontsnapt was.
Ze gingen allemaal lekken op de felsranden van de spuitbus.
De laatste bus die ik had was compleet leeg gelopen, en de inhoud hing als een bult purschuim aan de zijkant van de kast waar hij op stond :(

Van ingedikt zijn is geen sprake: het is zeer dun vloeibaar en er ligt ook geen sediment in het blik. Kennelijk een heel goede afdichting...

Ik ga het wel 'gewoon' proberen.
Nu alleen nog een stuk printplaat O-)
Murphy strikes again: enkele weken net alle reststukjes verkocht.

Je kan het waarschijnlijk aanlengen met IPA of een andere alcohol. Ik maak mijn flux altijd zelf van vioolhars en IPA (niet het bier).

Ik zette mijn spuitbusjes met SK-10 altijd in een bakje, als dan de bus gaat lekken (doet ie altijd na een aantal jaar) dan heb je geen grote plakboel.

Zoals eerder gemeld: het is dunvloeibaar, geen nood tot aanlengen.

Nieuws: het werkt ook nog...
Binnenkort verkrijgbaar in 5ml flesjes met kwastje.