Hallo allemaal, ik heb 4 led panelen (30x30 cm). Deze worden apart aangestuurd door een dimbare driver, nu is er 1 overleden en wil graag 1 vervanger voor alle 4 de panelen. Heeft iemand enig idee welke driver ik daar voor kan gebruiken, ik kwam de "mean well" drivers tegen maar ik kom er niet uit welke geschikt is

De drivers zijn 420mA per stuk, dus heb je een driver van 4x420 = 1680mA, 27-40V nodig (of minder stroom, in ieder geval niet meer, in ieder geval een 'CC' driver)
Lagere stroom geeft uiteraard ook minder licht...

Aparte drivers voor elke 'ledplak' is beter...

Aparte drivers voor elke 'ledplak' is beter...

Inderdaad. Je kunt de panelen wel parallel schakelen, maar tgv kleine verschillen in de panelen krijg je toch verschil in licht opbrengst. En dat verergert in de tijd doordat het paneel dat het meeste stroom trekt warmer wordt en daardoor nog meer stroom gaat trekken.

Bij parallel schakeling krijgen alle panelen dezelfde spanning. En de driver zorgt voor een vaste totaalstroom van 1680 mA. Maar je hebt geen controle over de verdeling van die stroom over de 4 panelen.

je kan ze ook in serie zetten. Dan werkt het wel met 1 driver.

Aleeen moet je dan zelf even een 108-160V 420mA led driver ontwerpen en bouwen.... Die bestaan niet zomaar.

Bedankt voor de uitleg, ik ga dus voor 4 losse drivers.