De defecte LIR2450 rechts vervangen door de nieuwe links lukt natuurlijk niet.
Blijkbaar zijn er 2 standaarden.

De ene LIR en de andere een CR ?

De linkse is de 'echte', de rechter is een raar model en veel te dik...
(De '-' pool kan soms wat dikker zijn, maar de totale dikte moet altijd 5mm zijn, en die ronde zijkanten aan de pluspool zie je helemaal nooit)

Bij meten geen metalen schuifmaat gebruiken... ;)

Het rechtse rare model is merkloos en zit in een dynamozaklamp met de grote V.
De nieuwe linkse is een Voltcraft.
Past perfect na in de houder de 8 ribben te hebben verwijderd.
Diameter en dikte zijn gelijk maar door de afwijkende zijkant ging de nieuwe niet diep genoeg in de houder.

Volgens mij heb ik die rechtermodellen hier gewoon liggen.* Worden vooral gebruikt als back-up batterij met strips aan de polen gepuntlast.

* even gekeken, nee, is een CR2477 of iets dergelijks...

Die nokjes in het batterijvak lijken me zodanig specifiek van afmetingen dat ik zou gaan denken dat ze het speciaal zo gemaakt hebben, om te voorkomen dat het verkeerde type batterij zou worden geplaatst?

In het batterijvak staat 'Li-ion only'; zouden die nokjes zijn aangebracht zodat niet per ongeluk een (niet-oplaadbare) CR2450 geplaatst zou kunnen worden, met alle problemen van dien?

Maar als de vervangingsbattery ook rechargeable Li-ion is, dan zitten de nokjes alleen maar in de weg. In de toekomst dan wel opletten dat iemand er toch niet een CR2450 in stopt, want die gaat dan ook gewoon fysiek passen.