pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
terug van weg geweest, weet iemand voor mij een IC in DIP of SOIC te vinden die werkt op +15V en -15V ?
Voor de voor versterker van mijn Stereo AMP: Volume, Balance en BASS en Treble
PS: Niet iets op opamp basis.
'k kan ze alleen vinden op 12VDC
Weten jullie er een? Groet Wouter, PascalByThree
Je hebt dus beide door mel genoemd nodig
hier een voorbeeld met print. https://www.robkalmeijer.nl/techniek/electronica/electronicabladen/ele…
[Bericht gewijzigd door Peter112 op (41%)]
IJzerhersteller
Een supertweeter heeft altijd 0% vervorming. In de meterkast heb ik audiofiele gouden zekeringen op de wasmachine groep. Eerst hoorde ik nauwelijks verschil. maar na 100 uur inspelen, FANTASTISCH!
KGE
Golden Member
Op vrijdag 2 augustus 2024 15:42:54 schreef pascalbythree:
'k kan ze alleen vinden op 12VDCWeten jullie er een? Groet Wouter, PascalByThree
Van 15 Volt 12 Volt maken is toch eenvoudig 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Dan moet je dus ook je signaalniveau weer aan gaan passen.
Op zaterdag 3 augustus 2024 02:42:14 schreef IJzerhersteller:
Toen heel handig maar niet de kwaliteit de we nu willen hebben. Zijn er geen betere opvolgers?
Ik denk een prima oplossing als DIN45500 (hifi) voldoende is. 9 van de 10 huidige geluidsbronnen voldoen daar niet of nauwelijks aan.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Je hebt helemaal gelijk, daar voloet deze oplossing niet aan.
Ik was in de war omdat Philips deze IC's gebruikt in symmetrisch gevoedde versterkers, maar de voeding naar de IC's zelf is enkelvoudig. Wel 15V dus aan dat deel van de eis voldoen ze.
Met koppelcondensatoren en de juiste signaalniveau's zal dat ook geen probleem zijn, je pakt gewoon de +15 om ze te voeden.
pascalbythree
Delphi WIN10 / www.freepascal.org AVR Pascal / www.freepascal.org RPI /
Ik durf het niet te zeggen maar ik bedoel inderdaad op een Symmetrische voeding.
Bestaan deze eigenlijk wel?
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Bestaan misschien wel, maar toch niet courant. En dus niet goedkoop.
Ik snap ook niet goed waarom men dat per se zou willen verlangen, maar eenieder kookt het eigen potje, natuurlijk.
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (46%)]