Hallo, ik heb een accu kettingzaag en daar kwam afgelopen week veel rook uit. Ik had 'm ook wel redelijk zwaar belast, maar nu heb ik er een nieuw anker in zitten en dat werkt goed, alleen werkt de schakelaar van de kettingrem niet. Er zit een ketting rem in die mechanisch werkt op het anker, maar ook een schakelaar die volgens mij moet zorgen dat de motor niet gaat draaien. Maar je raad het al dat doet ie wel, door de mechanische rem heen, maar dat is natuurlijk niet veilig en niet goed voor het anker. zelfs als ik de NO schakelaar ((word in gesloten toestand gezet door de kettingrem in werk toestand) weg knip dan draait ie gewoon.

dat blauwe schakelaartje is de kettingrem schakelaar. Die is helaas geschikt voor maar 0,1A, dus de accu stroom daardoor laten lopen vanaf de normale schakelaar is helaas geen optie.

de zwarte en witte draden gaan naar dat koelblokje, welke zijn koeling krijgt van de fan op het anker. wrs zit daar een fet oid op welke de motor weer schakelt. die fet zal eruit liggen wrs. het overlijden van het anker heeft wrs wat meer stroom getrokken..