nonius
set SCE to AUX.
Het lijkt mij dat deze schakelaar simpel uit elkaar te halen is, door de plastic lock-tabjes te unlocken, een beetje omhoog buigen met een kleine schroevendraaier aan weerszijden. Dan zou u het inwendige van de schakelaar kunnen inspecteren op schade (inbranding, dicht-gelast zijn van de contacten, etc.), en misschien zelf kunnen herstellen afhankelijk van het opgetreden probleem.
Ik zou hem in elk geval eventjes openhalen, als het de mijne was.
De electrische aansluit-tabs lijken mij trouwens aan de lichte kant voor 16A....
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op zondag 4 augustus 2024 18:56:03 schreef nonius:
[bijlage]Het lijkt mij dat deze schakelaar simpel uit elkaar te halen is, door de plastic lock-tabjes te unlocken, een beetje omhoog buigen met een kleine schroevendraaier aan weerszijden. Dan zou u het inwendige van de schakelaar kunnen inspecteren op schade (inbranding, dicht-gelast zijn van de contacten, etc.), en misschien zelf kunnen herstellen afhankelijk van het opgetreden probleem.
Ik zou hem in elk geval eventjes openhalen, als het de mijne was.
De electrische aansluit-tabs lijken mij trouwens aan de lichte kant voor 16A....
dat zijn gewone 6,3mm fastons, die mogen 16A hebben. dat kleine lipje, 4,8mm is voor de nulstroom beveiliging. ik zou ook een andere sturing maken als die knoppen zo gammel zijn. 2 druk knoppen ( 1x NC en 1x NO ) en een stevig relais 230V, kastje met 2 wartels en je bent zover.
nonius
set SCE to AUX.
Oops, dat klopt, mijn fout!
Maar zoals gezegd, ik zou toch even de schakelaar openhalen om m'n nieuwsgierigheid te bevredigen. En met een beetje geluk is herstelling mogelijk.
[Bericht gewijzigd door nonius op (74%)]
Op zondag 4 augustus 2024 19:23:41 schreef nonius:
Oops, dat klopt, mijn fout!Maar zoals gezegd, ik zou toch even de schakelaar openhalen om m'n nieuwsgierigheid te bevredigen. En met een beetje geluk is herstelling mogelijk.
De schakelaar open gemaakt en zag dat binnenin de pin van de aanknop deels vast/weg gesmolten was.