testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
op t werk was een tijd terug een dergelijke rail nodig om een kast op locatie aan te passen. 1 meter was nodig maar wat voorradig was bij de leverancier werd besteld, die strip kwam binnen op een 9cm brede panlat van 5 meter lang. had niemand mij gevraagd, want er lagen nog gewoon van die strips. aan de panlat heb ik al veel meer gehad 
@r-p: Aangezien jij een beetje op hetzelfde spoor zit als ikzelf enige tijd geleden wat betreft het werken met een accubank met ongelijke accu's/-typen gooi ik hier het basisidee even op dat ik had en wat de reden was dat ik naar ideale diodes ben gaan zoeken (vanwege het vrijwel ontbreken van spanningsval).
Vergeef me mijn slordige tekeningetje, dat ik ik onveranderd heb gelaten sinds ik het aan een vriend stuurde. Hieronder dus het "schema" met daaronder de toelichting.
Graag commentaar op het idee om op deze manier een setup van ongelijke accu's in te zetten in een accubank. Is dit wel eens zo gedaan vraag ik me af, wat zijn de struikelblokken bij deze benadering, etc...
In bijgaand tekeningetje van mijn accu-setup, uitgebreid met de gedachte veranderingen middels (ideale) diodes en het nog aan te sluiten 3e zonnepaneel heb ik wat cijfertjes geplaatst te referentie:
1 = nog niet bestaand knooppunt van de stroomuitgangen van de nu bestaande MPPT=laadregelaar met die van de nog aan te sluiten regelaar voor het 250Wp paneel (ook nog te installeren).
2 = positieve pool van 55Ah 12V AGM accu
3 = idem van 100 Ah dito
4 = idem van 110 Ah dito
5 = knooppunt van de kathodes van uitgangsdiodes die van de 3 accu's afkomen (naar de inverter).