Hoi,

Ik heb hier dezelfde versterker staan met hetzelfde defect. Heb je het al opgelost? Anders heb ik hier de oplossing voor. Laat het maar weten.

Hoi,

Ik heb hem uiteindelijk weggedaan omdat een nieuwe voeding net zoveel kost als een complete versterker.

Maar ben wel benieuwd naar je oplossing ?

Hier was de trafo primair onderbroken, ik meet 0 ohm primair. Ik heb de plastic rondom waar de rood zwarte draad naar binnen gaat voorzichtig weg gebroken, daarna de draad waar de thermische zekering op de trafo naar buiten gehaald. Nu meet ik dan 5 ohm, dus de thermische zekering is onderbroken, heb de zwarte draad bij de trafo doorgeknipt en deze op de thermische fuse gesoldeerd. Toestel gaat nu gewoon weer aan en wordt niet overmatig warm. De thermische fuse is er nu dus tussen uit gelaten. Deze is spontaan defect gegaan en niet door warmte van 172 graden. Kan er nog een nieuwe in plaatsen.
Je bent op een verkeerd spoor gezet door andere componenten te meten. Een nieuwe trafo is niet of moeilijk leverbaar, dit is de goedkoopste en snelste oplossing.

Met vriendelijke groet

soms gaan die temp. fuses stuk door de inschakelstroom, veelal is de max stroom 3A van die dingen. echter met de hogere netspanning is de inschakelstroom van de trafo wat hoger en nekt dat ding soms. goed herstelbaar met wat kluswerk. echter 172 graden lijkt me wat hoog, doorgaans is zo'n beveiliging een 115-130 graden.

Ah jammer,

Inderdaad op verkeerd spoor gezet anders had ik heb nog kunnen gebruiken. Heb wat onderdelen eruit gehaald en is de kliko ingegaan.

Bedankt voor het delen misschien ooit voor iemand met zelfde probleem.

Groetjes,
Hemant