Goede morgen .Nu ben ik met de CB set bezig .Heeft ook 18 jaar in een schuur gelegen.En was weg gezet omdat de eind transistoren er uit lagen .En geen ontvangst had .Heb er 2 nieuwe transistors in gezet de 2SC 2166 EN 2SC 1969. Nu ontvangt hij weer en zend een piep klein vermogen .De power meter komt niet uit de hoek !Nu had ik wel een schema van de positie van de onderdelen gevonden .Maar niet de waarden.Zal er even een paar foto,s bij doen fijne zondag nog mvg Auke

Het soldeerwerk is niet om over naar huis te schrijven, zo te zien liggen de pootjes van de rechter tor los. Ze moeten opgaan in het soldeer en niet er op zoals nu, dan heb je een goede verbinding.

Hallo klopt ik word ouder .Mag de lees bril en loep er wel bij hebben .

Heb je ook op FM en/of AM naar het vermogen gekeken?
Heb je ook op de SWR-meter gekeken? (stand CAL, regelaar SWR_CAL richting rechtsom)

Trouwens opmerkelijk dat door het vervangen van de stuur- en eindtransistor de ontvangst weer terugkomt. :)

Nu had ik wel een schema van de positie van de onderdelen gevonden .Maar niet de waarden

Zie bijlage hieronder!

Hallo Frederick .Je hebt gelijk ontvangst is niet goed .Dat was die president-Lincoln . Deze set ontvangt alleen maar ruis .Heb even gedaan wat jij schreef .Dan slaat de rechter meter SWR bijna vol uit .Maar de linker meter blijft op 0 .En op FM-AM is die precies zo no power .Als ik er een set naast zet hoor ik die basis wel met zenden .En omgekeerd ook dat zal de oscillator wel zijn .En nog bedankt voor het schema .Mvg

Hallo Frederick op dit positie schema wat ik vond Staat Q-42 en Q 40 .Die kan ik op jou schema nog niet vinden dan zou dus de positie zijn .De linker Q 42 is dan de 2SC 2166 en de Q 40 is dan de 2SC 1966 ? Als ik het goed heb.hoop ik maar mvg Auke

Als de SWR-meter in de stand CAL uitslaat, dan is er dus wel vermogen.
Als op dat moment de linker meter niet uitslaat, dan is daarmee iets mis. Je kunt eens aan RV1 draaien, mogelijk dat daarvan de loper na al die tijd geen goed contact meer maakt.

De onderdelennummering op het positieplan is anders dan die in het schema. Daar is niets aan te doen. Gewoon goed het schema volgen. Ik gebruik de schema-nummering.

Q38 op het schema is de eindtransistor, 2SC1969. In de opstelling is dat Q42.
Q40 op het schema is de stuurtransistor, 2SC2166. In de opstelling is dat ook Q40.

Je hebt gelijk ontvangst is niet goed .Dat was die president-Lincoln.

Die had je hier nog niet genoemd, en is wat verwarrend. Kun je je per discussie tot één apparaat beperken?

Op zondag 18 augustus 2024 06:04:56 schreef dokterhh:
Goede morgen .Nu ben ik met de CB set bezig .Heeft ook 18 jaar in een schuur gelegen.En was weg gezet omdat de eind transistoren er uit lagen .En geen ontvangst had .Heb er 2 nieuwe transistors in gezet de 2SC 2166 EN 2SC 1969. Nu ontvangt hij weer en zend een piep klein vermogen .De power meter komt niet uit de hoek !Nu had ik wel een schema van de positie van de onderdelen gevonden .Maar niet de waarden.Zal er even een paar foto,s bij doen fijne zondag nog mvg Auke

Meestal moet je de eindversterkers afregelen. Dat doe je met een dummie en swr/powermeter.

Defecte pindioden en de een defecte ingangsverterker tor kunnen voor een slechte ontvangst zorgen. Maar zoals FET zegt is er wel degelijk vermogen. Anders slaat die ene meter niet uit.

Goede morgen Techneuten .Dan zal ik daar straks met verder bedankt voor de informatie mvg Auke

Er is weer 4,5 Watt heb die lopers weer gangbaar gemaakt .En in het Display staat LO .Dat kan in het menu wel naar Hi zeker.En de power meter is nog steeds geen beweging in te krijgen .Dat ook nog even na lopen.We komen steeds verder enorm bedankt voor jullie informatie.

En waar zou ik deze Signal metertje kunnen bestellen .Die was ook defect De linker. mvg