Mijn schoonvader heeft een BYD gekocht. Daar moet dus een laadmogelijkheid bij geknutseld worden. De 3-fase laadkabel die hiervoor is aangeschaft is deze
De vraag is nu of een 30mA alamat afdoende is voor deze kabel.

Volgens de productomschrijving zit er zelfs al een 30mA AC / 6mA DC beveiliging in.

Je hebt helemaal gelijk. Totaal overheen gekeken. Dankjewel.

Ook de kabel oid naar de laadpaal moet voorzien zijn van beveiligingen.
Of een veiligheidsaarding, of een aardlek aan het begin, alsmede een kortsluit en overstroombeveiliging.

Tuurlijk. Er komt gewoon een CEE-form in de garage. De soort
aardlek was onzeker.

Waarom is er niet gekozen voor een wallbox?
Ongeacht dat er certificaten met CE label zijn vraag ik me toch af als ik de prijs zie of dit niet te mooi is om waar te zijn.

Op dinsdag 20 augustus 2024 22:31:36 schreef OXO:
Waarom is er niet gekozen voor een wallbox?
Ongeacht dat er certificaten met CE label zijn vraag ik me toch af als ik de prijs zie of dit niet te mooi is om waar te zijn.

Waarschijnlijk om dat die wallbox moet worden gemonteerd door een professional. Das veel te ingewikkeld voor ons.

chinese laadkabel op een chinese auto, prima toch. en dan zou ik zeker geen wallbox nemen, waardeloze dingen.

Op dinsdag 20 augustus 2024 22:43:46 schreef testman:
chinese laadkabel op een chinese auto, prima toch. en dan zou ik zeker geen wallbox nemen, waardeloze dingen.

Dat dus ongeveer.

Low budget laad electronica van Ali is geen probleem zolang er maar geen bezittingen van anderen mee af kunnen fakkelen en je een goede brandverzekering hebt >:)

Dat is een mooie stelling maar ik kan het verschil met een "wallbox" niet afmeten aan specificaties. Jij wel? Vooroordelen daargelaten?

Je hebt gelijk, die Chinezen hebben idd geen specificaties, ze zijn dus niet te vergelijken.

Het is in ieder geval zeker niet gekeurd voor gebruik in NL, of eigenlijk helemaal niet gekeurd maar wel gegarandeerd ontworpen op het randje van nog net werken en als importeur ben jij verantwoordelijk voor evt schade. Een ding is zeker, ze hebben er alles aan gedaan het maximaal goedkoop te maken dat is het enige ontwerp criterium.

Kopen op Ali is een gok en ik zou niet gokken met dit soort producten waar veiligheid zo goed mogelijk moet zijn. .

Dat zal allemaal kloppen. Maar waar kan ik dan de "wallbox" zetten in jouw verhaal. Daarvan is de techniek waarschijnlijk ook chinees en niet verder gespecificeerd. Dat stukje wat de "professional" van de "wallbox" komt doen kan ik zelf ook wel.

Dat zal allemaal kloppen. Maar waar kan ik dan de "wallbox" zetten in jouw verhaal.

Nergens, want ik heb het helemaal niet over een wallbox gehad. Maar het is jouw feestje en ik woon er niet naast dus ga je gang.

Dat iets in China is geproduceerd hoeft niet slecht te zijn. De Chinezen maken vaak meerdere lijnen. De BYDs voor de Chinese markt zijn heel slecht m,aar voor Export maken ze veel betere omdat die auto's gekeurd moeten worden voor ze hier mogen rijden. Dat gebeurd ook met laadelectronica. Via Ali koop je producten die meestal voor de binnenlandse markt zijn bedoeld en bijna alles wat Ali als specs geeft is bijna altijd zwaar overdreven. Hier misschien niet of misschien wel, dat is en blijft een gok.Meer ga ik er niet over zeggen.

Boem zegt de BYD (in China)

O dat is echt funny die reacties verderop :) :) auto talks: U bent bij de begraafplaats aangekomen BOEM

Op dinsdag 20 augustus 2024 23:33:49 schreef fred101:
[...] Nergens, want ik heb het helemaal niet over een wallbox gehad. Maar het is jouw feestje en ik woon er niet naast dus ga je gang.

Pfff

De 'BYD blade battery' is één van de veiligste accu's dus laat je niet in de luren leggen door allerlei onzin filmpjes en bijbehorende commentaren.

Op woensdag 21 augustus 2024 00:20:27 schreef A vd Linden:
[...]
Pfff

Trek het je niet aan, dit forum is nu eenmaal niet immuun aan anti-China sentiment.

Gaat meestal hand in hand met het verhaal dat wij morgen allemaal op onze knieën zitten als Xi Jinping in zijn Hongqi limousine komt voorbijrijden :)

Ding in het stopcontact en laden maar zou ik zeggen.

@ts.

Kwaliteit kan je aflezen aan de gegeven garantie:

Feyree:

Zie ook geen CE achtig iets....

Wallbox:

De kabel van de meterkast naar je CEE wcd maak je zelf? Gebruik dan in ieder geval een YMvK 5G4 kabel. Deze 3f aansluiting in de groepenkast aansluiten op een aardlekautomaat van minimaal B16A/30mA, beter is er een van C20A/30mA.
Je CEE wcd is volgens de definities van de NEN1010 een wcd voor algemene doeleinden, en die moeten achter een aardlekschakelaar/ - automaat van 30mA.
Een Wallbox o.i.d. sluit je via een vaste kabel aan, ook achter een aardlekautomaat/- schakelaar.

Als er ooit wat verkeerd gaat, doet je verzekering niet moeilijk over je huis gedeelte.

De vraag is iig beantwoord. Een standaard alamat van 30mA is dus voldoende.
Bedankt voor de antwoorden en het vermaak.