Ik heb een electrische golftrolley (E Motion) gekregen waarvan de printplaat kapot is. Die trolley wil ik ombouwen om kachelhout te verplaatsen. Hoe kan ik de twee wielmotoren weer aan de praat krijgen? De trolley hoeft alleen vooruit te rijden met variabele snelheid. De accu levert 14 V DC.
Een afbeelding van een wiel in bijlage. Er komen 4 draden uit.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Niet aan beginnen, je hebt 2 stuks BLDC controllers nodig die je ook nog moet synchroniseren, anders trekt ie naar links of naar rechts.
Paar honderd € ben je zo kwijt, goedkope AliExpress / Ebay / Banggood meuk is binnen een paar weken kapot.
Bedankt Roland voor je antwoord. Hartstikke jammer dat het dus eigenlijk onbegonnen werk is. Maar zou het wat zijn om de twee motoren parallel te verbinden. Of zijn die twee dan nog niet met één controler te sturen?
Op vrijdag 23 augustus 2024 16:53:32 schreef peuk:
Bedankt Roland voor je antwoord. Hartstikke jammer dat het dus eigenlijk onbegonnen werk is. Maar zou het wat zijn om de twee motoren parallel te verbinden. Of zijn die twee dan nog niet met één controler te sturen?
Dit zijn bldc motoren en daar is een elektronische motorregelaar nodig. Daar komen niet gewoon maar een paar draden uit die je parallel kan zetten. Zoals al gezegd: Elke motor heeft zijn eigen bldc motor controler nodig.
Je hebt dus zoiets als dit nodig
Dit is een willekeurige controller van ome ali. Zeer waarschijnlijk ongeschikt voor jou toepassing. Aan de hand van de motor gegevens zul je zelf echt een juist model moeten gaan zoeken. Geen eenvoudige klus om te doen als je weinig van elektronica weet.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Als er maar 4 draden uit de motor komen zit er in elk geval geen Hall (of andere) terugkoppeling in, dat vereist een specifiek soort controller.
Dat beperkt de keuze in motor controllers enorm...