Met wat voor lijm kan je een hittedraad inlijmen?
zie fotos
Wordt gebruikt in een messing plaatje om warm te kunnen stoken naar 250 graden.
Bij het opwarmen wordt de gloeidraad erg heet. Zal wel tegen de 600 graden zijn bij de spiraal gok ik bij het opstoken.
Het zat vast met een soort klei/steen en brokkelde snel af. Wat is dat voor spul/lijm?

Als het niet helemaal perfect drooggebakken is, is het waarschijnlijk wel lichtelijk elektrisch geleidend. Misschien droog ook.

Ooit, middellang geleden, toen de Leidse Makerspace nog het plan had een plastic-extruder te bouwen heb ik met uitlaatkit een verwarmingselement rond een stuk alu buis gekleid, maar omdat de kit na droging (nog niet gebakken) elektrisch geleidend bleek ben ik daar niet verder mee doorgegaan. Ik heb het dus ook niet drooggebakken om te kijken of het daarna niet meer zou geleiden.

Dank, de thermofix lijkt me wel wat.

Lijkt mij lastig om dat elementje zo te positioneren dat het niet in het gat tegen het messing komt en (deels) sluiting maakt.
Heeft daar niet een off ander keramisch pijpje omheen gezeten?

Op dinsdag 27 augustus 2024 22:24:57 schreef revado:
Lijkt mij lastig om dat elementje zo te positioneren dat het niet in het gat tegen het messing komt en (deels) sluiting maakt.
Heeft daar niet een off ander keramisch pijpje omheen gezeten?

oh ja idd.....ik heb nog zo'n zelfde warmteplaatje, ik ga wat beter kijken hoe ze dat hebben gedaan dan...

Ik weet niet of het kan, maar...

Ik zou een spacer-buisje gebruiken, waar de lijm moet komen. Dan element met buisje helemaal er in steken, dan alleen het buisje er half uithalen en de eerste 1/3e afvullen met de lijm/pasta. Dan (deels) uitharden en buisje helemaal verwijdere en de rest vullen met de lijm/pasta.