Dit is een combi apparaat uit 1992. Gasplaat bovenop, dan daaronder een elektrische oven en daaronder een vaatwasser. Vriendin had m uit Friesland gehaald bij een inboedel handelaar die haar verzekerde dat alles werkte, maar dat bleek dus niet het geval. De vaatwasser lekt, maar draait wel. De rubbers zijn waarschijnlijk versleten. Maar dat probleem wordt aan gewerkt.
*

Het probleem wat ik hier even voorleg is de oven. Soms slaan de stoppen door. En het is niet geheel duidelijk wat dat triggert. Want soms gebeurt het en soms niet. Het verwarmingselement werkt wel en de oven wordt dus wel warm. Ik heb de achterplaat eraf gehaald, maar waar bij de meeste ovens een bi-metaal/ warmte zekering zit, zitten hier drie knooppunten waar een tripzekering in zou kunnen zitten.
Er is een bruin rond kunststof dingetje wat een onderbreking is. Ik kon uit de opdruk niet uitmaken wat het precies was en blijk nu daarvan ook geen foto te hebben. Dat zit links. Het is een Klixon.

Dan is er een kastje met twee standen en een metalen buisje wat door een gaatje in de achterwand van de oven naar binnen steekt. Die zit in het midden van de achterwand.

En dan is er nog een geval wat eruit ziet als een soort omgekeerde stekker, maar kan niet los.

*

Het warmte element werkt. Het bruine ronde dingetje lijkt het meest op een zekering, maar kan die kwakkelen en dan als de schakelaars in de automatische stoppenkast weer zijn teruggezet weer functioneren ? Het kastje in het midden heeft volgens het opschrift 2 standen. En meet de warmte blijkbaar. De thermostaat waarschijnlijk. Wat is hier aan de hand ?

"De stoppen gaan door", bedoel je de aardlek?
Zo ja, probeer dan eens of het euvel verholpen is door de stekker een halve slag te draaien in het stopcontact (dus het omwisselen van fase en nul).
(dit moet je zien als de quick-and-dirty oplossing ;-) )

Heel belangrijk dus. Dat verschil tss zekering en aardlek...

Bij diff probleem:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/153954/last

[Bericht gewijzigd door EricN op (39%)]

Deze gaat om, heb er zelf niet naar gekeken. Dus ff de dame in kwestie gevraagd welke. Stekker is omgedraaid. Donderdag verder kijken.

Begrijp ik goed dat er vocht in t apparaat kan zitten ? Maar vandaag bleef de oven een tijdje verwarmen. Eerder tripte die dus vrij snel de aardlek. Maar t is dus moeilijk om dat moment te herhalen.
Maar t apparaat heeft waarschijnlijk onbepaalde tijd in de opslag gestaan. Een enorme loods vol met inboedels in Friesland. Waar t apparaat helemaal is opgehaald. Had nog nooit van Candy gehoord en was ook allerminst enthousiast. Maar 3 in 1 en de ruimtebesparing maakte de onderneming onontvankelijk voor commentaar of ontrading ;-0)
Ergens onder t apparaat zit iets - de voor pootjes - met een scherpe rand en de aan en afvoerslangen hebben daar om beurt tegen aan en onder gekneld gezeten dus die waren poreus of geperforeerd toen t ding uiteindelijk boven was op twee hoog. Beide slangen hebben met een tussenpoos voor een behoorlijke plas water gezorgd. Maar goed,de water af- en toevoerslangen zijn vervangen en ook de gasslang maar.
Afwasmachine lekt aan de onderkant voor. Daar zijn we creatief met een bitumenkit aan t kliederen en smeren geweest. Dat smeerwerk is nu aan het drogen en dan als dat droog is, eens proefdraaien. En indien noodzakelijk dat geklieder herhalen. Onhandige hoek en slecht zicht. Weer een shirt met teer. Pfffft. Had eigenlijk ook niet op de afwasmachine gerekend, maar kon toch ff niet verder met de oven. En de achterkant van t ding zat met boutjes vast. en ik had alles behalve een pijpsleutel van dat formaat bij me, dus dat was geërgerd prutsen met een slechte waterpomptang. Naja, terugzetten is straks wat makkelijker.

Donderdag ga ik weer langs.

Probleem lijkt op verwarmings elementen van de Oven. Stekker omdraaien wil IDD wel helpen.. Het is al een oud apparaat!!

Het kastje is voor een draaispit.