Op zaterdag 28 september 2024 18:10:10 schreef revado:
Ik vrees dat die zoekactie met een handreep niets doet, dan zal je de ecu er ook aan moeten hangen..
Daarom schreef ik ook met een lange draad naar de auto en had ik het over de 6 a 8 draden die andre zou moeten verlengen maar als de sleutel in slaap valt dan is het geen optie , maar het zou ook kunnen dat de sleutel gewekt door de auto omdat die als eerste een signaal naar de sleutel stuurt en dan wacht op antwoord.
Wat ik me alleen afvraag dat als de sleutel in slaap gaat gaat hoe die criminelen het dan fixen met hun repeatertjes.
Wat ik wel weet dat ze het bij de rav4 doen ze het via de canbus bedrading van de koplamp via hier hacken ze de immo.
Op zaterdag 28 september 2024 19:06:42 schreef K7Jz:
[...]Ja ik geloof dat het zoiets is. 150kHz (+/- ??) RFID rond de auto, vandaar dat die truukjes met verlichting branden of een kind dat al aan de hendel trekt e.d. niet werkt vanaf 3m en meer.
Die puls wordt alleen gegeven bij aanraken handgreep, redelijk overzichtelijk voor een autoaccu. (met die binnenverlichting weet ik nog even niet, parkeersensor?).
De sleutel krijgt met die RFID 'burst' een simpel bitpatroontje (serienr) klopt en dan geeft de sleutel een signaal via 433/868MHz dat bijna gelijk is als wanneer je op het knopje op de sleutel drukt, minimale belasting voor de knoopcel dus.
Ja, dat bedoel ik, zo iets verwacht ik ook.
Dit is een filmpje van een protector en hoe het werkt.
Volvo gebruikte deze bij de oudere serie.
De batterij wordt onderbroken tot er beweging is van de sleutel.
Dan kan er dus nooit een ontvanger actief blijven.
RFID bij benadeen/ aanraken auto wat iets zend waarna de sleutel reageert ( met weer actieve batterij) lijkt dus plausibel.
In de nieuwere ( ik heb gelezen vanaf ongeveer 2017) is een dergelijke beveiliging meestal wel aanwezig in de sleutel.
Een kennis van mij had een jaar of wat terug problemen met die achteraf montage protector.
Sleutel deed niets meer.
Ik heb die protector er toen af gesloopt en toen werkte de sleutel wel.
Later weer een nieuwe protector er in gezet, die zijn universeel bleek toen.
Maar @revado criminelen die je auto komen halen die bewegen de sleutel ook niet want die sleutel ligt binnen. (in de jaszak of op de kast)
Die verlengen het signaal naar de auto.
Hoe doen hun dat dan?
Plus nu ik dit schrijf bedenk ik me wat.
Een hele tijd geleden werdt me gevraagd door iemand met een auris waarom zijn accu zo snel leegliep.
Na wat vragen gesteld te hebben en waar de sleutel lag begon de eigenaar ineens te bedenken dat het na de verbouwing van zijn huis was begonnen hij
had de beneden verdieping veranderd en dat hij ipv in de huiskamer de sleutelkast in de de gang had opgehangen.
En de auto stond tegen het huis aan geparkeerd eigen terrein pal naast de gang.
Nadat ie de sleutel weer op een andere plek had opgeborgen was zijn accu niet meer leeg.
Ik heb m toen nog een rfid hoesje aangeraden kunnen kwaad willenden er ook minder snel mee aan de haal.
[Bericht gewijzigd door daandc op (63%)]
Op zaterdag 28 september 2024 20:28:46 schreef daandc:
...Hoe doen hun dat dan?
Volgens mij kan dat ook niet meer, het was toen een 'rage' toen die dingen flink in opmars waren en nog zonder beveiliging waren, 2012-2016?
Tegenwoordig hoor je weer meer van onderdelen pikken zoals lampen, katalysatoren, of op de juiste plek een gaatje maken en zo het alarm uitschakelen, heel de binnenkant leegtrekken (stuur, airbags,schermen,pook,radio etc) en dan weer vertrekken.
Bij plaatselijke dealer hier al meerdere keren.
Waaronder soms 2 keer dezelfde auto (corolla) die al van een klant was bij onderhoudsbeurt.
Maar ondertussen ben ik benieuwd wat andre1973 gaat doen of al heeft ondernomen. 
[Bericht gewijzigd door daandc op (23%)]
Op zaterdag 28 september 2024 20:57:38 schreef daandc:
Bij plaatselijke dealer hier al meerdere keren.Waaronder soms 2 keer dezelfde auto (corolla) die al van een klant was bij onderhoudsbeurt.
Maar ondertussen ben ik benieuwd wat andre1973 gaat doen of al heeft ondernomen.
Maar van welk bouwjaar zijn die?
Toyota bied die protector die ik aangaf ook aan op de site ( spreken over de CH-R en de Ra-v).
Ik denk dat TS alleen maar kan gaan zoeken door alles door te spitten en vooral goed na te denken waar de sleutel in kan zijn gestopt.
Met een elektronische hulp zie ik niet gebeuren.
Op zaterdag 28 september 2024 20:42:47 schreef K7Jz:
[...]Volgens mij kan dat ook niet meer, het was toen een 'rage' toen die dingen flink in opmars waren en nog zonder beveiliging waren, 2012-2016?
Tegenwoordig hoor je weer meer van onderdelen pikken zoals lampen, katalysatoren, of op de juiste plek een gaatje maken en zo het alarm uitschakelen, heel de binnenkant leegtrekken (stuur, airbags,schermen,pook,radio etc) en dan weer vertrekken.
[bijlage]
Vandaag ook weer raak, plaatje is getrokken van een Tweakers forum
erop klikken
Op zaterdag 28 september 2024 21:02:09 schreef revado:
[...]Maar van welk bouwjaar zijn die?
Toyota bied die protector die ik aangaf ook aan op de site ( spreken over de CH-R en de Ra-v).
Ik denk dat TS alleen maar kan gaan zoeken door alles door te spitten en vooral goed na te denken waar de sleutel in kan zijn gestopt.
Met een elektronische hulp zie ik niet gebeuren.
De buurman/monteur die vertelde me dat destijds in 2018 was gebeurd bij hun op de zaak.
De eigenaar was witheet zei ie daar kan ik bij inkomen. 
Tja persoonlijk zou ik gewoon zoeken en niet mijn auto verbouwen voor deze fratsen.
Ik zou nog eerder op alie een nieuwe key bestellen en deze aanleren op de auris.
https://www.toyotahybrideforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=13206
Je moet wel een draadje in de dlc stekken maken tussen pin 4= massa en pin 13 .
Dan komt de auto in een service modus.
andre1973
zit sinds 2009 in de PV.
Gisteravond de sleutel gevonden in de schuur, daar was ik die avond aan het werk. Dus voor mij is de spoed er af, komt nu wel een airtag aan. Een van het kruidvat, die ook kan fluiten...
Op zondag 29 september 2024 21:00:07 schreef andre1973:
Gisteravond de sleutel gevonden in de schuur, daar was ik die avond aan het werk. Dus voor mij is de spoed er af, komt nu wel een airtag aan. Een van het kruidvat, die ook kan fluiten...
Halleluja
de eeuwenoude "gewoon even een paar dagen je ding blijven doen" methode.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op zaterdag 28 september 2024 20:42:47 schreef K7Jz:
(stuur, airbags,schermen,pook,radio etc) en dan weer vertrekken.
[bijlage]
Mag ik vragen wat de lol is van het stuur slopen???
Ik heb een tijd een auto gehad en daar is op een gegeven moment ingebroken en het stuur gestolen.... behalve dat het nog op de bijrijdersstoel lag toen ik hem vond.
Op maandag 7 oktober 2024 15:01:51 schreef rew:
[...]Mag ik vragen wat de lol is van het stuur slopen???Ik heb een tijd een auto gehad en daar is op een gegeven moment ingebroken en het stuur gestolen.... behalve dat het nog op de bijrijdersstoel lag toen ik hem vond.
Ik weet dat er bij de luxere duitse wagens een heel scala is aan sturen, functies, uiterlijk, schakelflippers, verwarming en carbon versiersels. Een bepaalde type stuur en navigatiefuncties is dan nieuwprijs al duizenden euro's extra betalen. In het schimmige circuit wordt er misschien wel €1000 voor zo'n gejat stuur gegeven en natuurlijk ook voor de airbags, navigatieschermen etc.
Verder lijkt het me als boef ook heel praktisch: je sleutelt nagenoeg onzichtbaar vanaf de straat de spullen los. Je neemt een sporttas met alles mee en 1 minuut later ben je weer een gewone voetganger/fietser. Als je de hele auto steelt dan valt dat veel eerder op en moet je met dat hele gejatte apparaat over straat.
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Wij hebben al die technische snufjes nog niet nodig, je hebt nog echt de sleutel nodig om te starten, volgens mij nog altijd de beste en meest veilige methode. Je moet eerst ook nog de auto open breken, RF werkt alleen als je daadwerkelijk de knop indrukt op je afstandbediening.
Daarna moet ook nog het slot worden gekraakt. Daar zit bij ons zelfs een startonderbreker tussen bij stuk maken slot.
Maar nu gaat het allemaal automatisch, die dieven zijn maar wat blij.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (26%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb bij verdachte omstandigheden rond het huis en veel inbraken in de wijk ooit een tracker in de auto en wat andere geprepareerde spullen gekregen.
Ik kreeg en krijg niet het idee dat we diefstal en inbraken elektronisch gaan oplossen. Gespuis loopt gewoon vol in beeld met je spullen met gps-tag de deur uit en vervolgens kan je helemaal niets.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Ze hebben ooit de motorklep van mijn moeders auto gestolen. Die stond onder de carport. De deur was open gemaakt zonder schade.
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
En nu maken we het de krakers makkelijker om de gehele auto maar mee te nemen, alles gaat automatisch met een simpel signaal, je moet niet eens op een knopje meer drukken...
Die EOBD dongles zijn via Internet winkels te koop voor rond de €140
Met zo'n dongle kan het alarm onklaar worden gemaakt en de motor worden gestart.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (36%)]
Op maandag 7 oktober 2024 20:19:16 schreef RAAF12:
Die EOBD dongles zijn via Internet winkels te koop voor rond de €140
Met zo'n dongle kan het alarm onklaar worden gemaakt en de motor worden gestart.
En daar kun je weer simpel een stokje voor steken door simpel weg een schakelaar in de can H of L lijn te zetten die naar de EOBD stekker gaat.
Die gasten rekenen daar niet op en het duurt dan te lang omdat ze geen contact met de auto krijgen waardoor ze m wel laten staan.
Of domweg de DLC stekker verhuizen naar een andere locatie in de auto zodat ze moeten zoeken.
Smallrepairs
Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!
Voor degene met oudere keyless Toyota's.
Sleutel in slaapstand:
Houd SLUIT-knop ingedrukt en druk 2 x op OPEN-knop.
Laat SLUIT-knop los.
De led knippert 4 keer als bevestiging.
Nu kan de sleutel niet gebruikt worden met een signaalverlenger.
Sleutel uit slaapstand:
OPEN of SLUIT-knop indrukken.
Op maandag 7 oktober 2024 21:07:45 schreef daandc:
[...]En daar kun je weer simpel een stokje voor steken door simpel weg een schakelaar in de can H of L lijn te zetten die naar de EOBD stekker gaat.
Die gasten rekenen daar niet op en het duurt dan te lang omdat ze geen contact met de auto krijgen waardoor ze m wel laten staan.
Of domweg de DLC stekker verhuizen naar een andere locatie in de auto zodat ze moeten zoeken.
Idd, daar zijn kant en klare setjes voor om de EOBD aansluiting te verhuizen naar een andere plek in de auto. https://www.dummyobd.com/
Bepaalde modellen worden vaak leeggehaald voor de stuurtjes, iDrive, klokkenboel, navigatie scherm ect, de BMW F30 is daar een goed voorbeeld van. Ik heb de opvolger, de G20 serie. Die is minder diefstalgevoelig.
Op dinsdag 8 oktober 2024 15:39:30 schreef Smallrepairs:
Voor degene met oudere keyless Toyota's.Sleutel in slaapstand:
Houd SLUIT-knop ingedrukt en druk 2 x op OPEN-knop.
Laat SLUIT-knop los.
De led knippert 4 keer als bevestiging.
Nu kan de sleutel niet gebruikt worden met een signaalverlenger.Sleutel uit slaapstand:
OPEN of SLUIT-knop indrukken.
Dat wist ik nog niet!
top dank je .