Top, ik ga er morgen weer mee verder.
Heb momenteel wat andere dingen die ik moet afwerken. Maar ben blij dat ik weer wat aanwijzingen heb.

Uren en uren nog mee bezig geweest en uiteindelijk de oorzaak weten te achterhalen.....
Op de print zit een kunsstof kap gelijmd om de XLR ingang luchtdicht te maken. Deze lijm is een zachte kit welke niet conductief is.
Na de soft limiter buiten werking te zetten kwam de distortie toch uit die richting dus met heel veel gedoe de kit verwijderd. blijkt daaronder OOK nog de bekende zwarte lijm te zitten die WEL conductief is geworden en Op-amp U1A in sluiting zette, troep zat tussen en achter de pootjes.

Op-amp vervangen, ontzetten lastig, de pootjes zitten gesoldeerd aan beide zijde van de pcb en deze is knap dik. Maar goed, vervangen....alle kit, lijm en zooi verwijderd langs de kap. zaten nog een aantal weerstanden en diodes onder. Alles schoon, de boel gemonteerd en eindelijk.....schoon helder geluid.

De eerder opgeblazen tweeter had ik reeds voorzien van een nieuwe cone en functioneert ook weer perfect. Set staat inmiddels weer een aantal uur te spelen.

Ik weet wel, deze kleine vxt's pak ik niet meer aan. Wat een drama bakken met die lijm. Mijn eigen VXT's 8 zijn wat dat betreft veel toegankelijker maar met wat ik nu weet ga ik die zeker ook nog eens aanpakken gezien ik nu weet wat ik weet.
Enfin, bedankt mensen voor de hulp. Het was weer een heel avontuur ;)

Mooi om te horen. Succes verder.

Tweeters kunnen voor de zekerheid altijd een scheidingscondensator hebben/gebruiken, ook al is het een bi-ampli systeem.