Ik heb een fiets met deze motor (of de BBS02) met een raar probleem. Alles lijkt normaal te werken, behalve dat de display een te lage spanning / lading aangeeft. Met een bomvolle accu (41,8v) krijg ik maar twee of drie streepjes van de 5. Na kort fietsen geeft de display dan lege accu aan. Het ligt zeker niet aan de accu, ik heb er meerdere die op een andere fiets prima werken, allemaal zelfde verhaal. Als ik meet op de connector bij de display zie ik ook gewoon 41.8v. Zelf verdenk ik de display, al lijkt hij verder prima te werken, en ziet hij er goed uit. Het lijkt net alsof de display ineens denkt dat hij een 48v display is maar het is de originele display en ik heb er niks geks mee gedaan. Iemand enig idee? Ik heb weinig zin om lukraak voor 50 euro een nieuwe display te kopen...

P.S. het is een 36v fiets, ik zie dat ik dat niet had vermeld...

Het ligt ook niet aan de display. Nu verdenk ik de controller, behalve kabels/connectors is er niks anders over.

in de settings al eens gekeken of die niet per ongeluk op 48V staat ofzo?

13S accu is leeg op 39V. dus 42V zou dan echt een 2streepjes geven

dit is mijn eerste Bafang middenmotor, ik weet niet hoe ik dat kan doen. Ik heb wel gezien dat er kabeltjes zijn die je aan de displaystekker aansluit en dan met de juiste app/software ofzo? Ik dacht zelf ook al zoiets, heb eindeloos op die display zitten drukken in de hoop een toetsen combinatie te ontdekken die dat voor elkaar krijgt.. Maar wat ik ook zie is dat ik soms 3 streepjes krijg, dan weer twee, maar soms gaat het ook naar 1 en zelfs 0, het lijkt dus een beetje te "zweven". Maar had er dus ook een andere display aan, en die deed precies hetzelfde.

kabel besteld en net controller uitgelezen. Ik zie niks geks, geeft ook gewoon 36v als nominal voltage aan. Maar dat is ook niet iets wat je kunt veranderen volgens mij. word er echt gek van.