Die importheffing is voorlopig van de baan...

Ik heb ook wel interesse in een workshop. Vooral als je aan het eind iets werkends mee krijgt.

Voor wat betreft je probleem;
Ik heb er geen verstand van, maar als hij brand voordat je hem vacuüm zuigt en daarna niet meer, is de ontsteekspanning dan niet te laag?
Zoals iemand anders al schreef helpt elk gas bij het ontsteken..

Tewee dagen geleden hoorde ik juist dat alle pakjes die bij het sterpunt op de luchthaven van Luik per 1 Juli gegint met een heffing van € 3,- per item in het pakket. Dat betekent dat, wnnneer je een grote doos met diverse spullen hebt, je per item € 3,- moet bijpassen. Dat kan lekker oplopen. die doos wordt gewoon geopend ! Kassa :(

Wat betreft kennis van elektronisch glasblaaserk, zou je kunnnen proberen contacht op te nemen (eventueel via de NEONIXIE-L groep) met ene Glassinger in Polen. Die man maakt zelf fantastische nixiebuizen. Heeft ook diverse video's op YT staan.

Ik meen me ook te herinneren at diverse glasblazers uit het Phillips tijdperk nog zelfstendig werken in de omgeving Eindhoven

Doorvoeren voor elektroden vereisen andere zorg: De combimnatie glassoort en elektrode is essentiëel. Vaak woden de elktroden doorvoeren met een andere glassoort verglaasd, voor ze in je uiteidelijke glaswerk insmelt. Te snelle afkoeling is al voldoende om de hechting metaal/glas te ruïneren. Annealen wordt dat genoemd: Langzaam van temperatuur laten verlopen...

Je zou ook kunnen proberen oude P-serie buizen te slopen en de doorvoeren daarvn in je eigen werk in te zetten. Dat scheelt en hoop geknoei. Annealen blijft echter noodzakelijk!

Een diffusiepomp is onmisbaar.

En Last but not least: Oeffening baart kunst; dat kost dus tijd en teleurstellingen.

Helaas voel ik me te oud om te gaan dit werk nog te gaan leren, anders zou ik graag meedoen.

Groet,
Tidak Ada

Als er een cursus van komt doe ik uiteraard ook graag mee!