Attiny13 error

bprosman

Golden Member

Op donderdag 10 oktober 2024 13:04:15 schreef Stijnos:
voor dat lm35 voorbeeld wat je poste, kun je net zo goed avr studio pakken.
dat gebruikt helemaal niks meer van arduino

Of tegenwoordig VS-Code met platformIO

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
buckfast_beekeeper

Golden Member

Clion gebruikt ook platformIO. Dan pas zie je hoe brak de meeste libraries zijn geschreven. Als je niet alle fout meldingen uit zet, wil die niet eens compileren.

Persoonlijk vind ik AVR-studio een draak van een programma.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Stijnos

Golden Member

wel sinds ze visual studio shell gebruikten vond ik het al een stuk beter.
Ik ben eigenlijk gestopt met de AVR's zo ongeveer toen microchip alles overnam. Ik weet nog dat het toen microchip studio is geworden. Op zich kan ik daar prima mee uit de voeten.
Elke IDE zeker voor micro's heeft wel iets te makken. Eclipse is niet mijn favoriet, momenteel gebruik ik Keil, ook net niet, VS code bevalt me dan nog het meest, maar ik stelde AVR studio voor voor de eenvoud van het programmaatje van de TS. Met ook die hoop om niet een hele bak aan zinloze abstractie libraries mee te hoeven bouwen.

Op donderdag 10 oktober 2024 16:47:53 schreef rew:
[...]Zolang je "schets" blijft roepen lijkt het er op dat eea in een "arduino' geflashed moet worden. Voor een 'tiny13' moet je dan een programmer hebben. Heb je die?

dat doe ik met de arduino.

Electronica is mooi als het goed werkt
buckfast_beekeeper

Golden Member

Op vrijdag 11 oktober 2024 12:54:57 schreef Stijnos:
wel sinds ze visual studio shell gebruikten vond ik het al een stuk beter.
[...]

Nooit een fan geweest van Visual Studio. Toen ik de module VB.NET volgde hebben we daar meer dan eens problemen mee gehad. Een programma gemaakt met een bepaalde frameware reageerde compleet omgekeerd van zijn opvolger. Plaatsing knoppen klopte niet meer. Tab volgorde was net omgekeerd, ... Dat nodigt echt niet uit om iets te blijven gebruiken.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.