Mijn Dell latitude gebruik ik met een daadloos netwerk. dit gaat probleemloos.Nu wil ik voor een kennis een nieuw besturingssysteem op zijn laptop zetten, HP laptop. Dus ik mijn wachtwoord gegeven voor het draadloze netwerk, hij verbind even, en daarna is de verbinding weer verbroken.. Is het mogelijk dat de zender en ontvanger zwakker zijn dan mijn laptop?Hij staat trouwens op dezelfde plaats.

Die heeft bindings angst. Therapie zou kunnen helpen :+
Zover ik weet moet je in de instellingen iets als automatisch verbinden zetten. Ik had ooit zoiets waarbij hij de verbinding verbrak zodra er even geen gebruik wifi van werd gemaakt.
Of er is wat kapot. Je zou met een SA kunnen kijken of hij krachtig genoeg uitzendt.

Linux ?

Op donderdag 10 oktober 2024 11:29:45 schreef harry64:
Indien windhoos zou het zo maar kunnen dat je eerst updates moet installeren.

windhoos heb ik al 15 jaar geleden weggegooid

Op donderdag 10 oktober 2024 11:01:36 schreef fred101:
Die heeft bindings angst. Therapie zou kunnen helpen :+
Zover ik weet moet je in de instellingen iets als automatisch verbinden zetten. Ik had ooit zoiets waarbij hij de verbinding verbrak zodra er even geen gebruik wifi van werd gemaakt.
Of er is wat kapot. Je zou met een SA kunnen kijken of hij krachtig genoeg uitzendt.

Linux ? quote[/ tuurlijk linux :9

Gewoon een vaste netwerkkabel gebruiken bij installeren.
Wifi gaat soms halverwege de installatie ook mis.
Nog makkelijker is een usb stick met de installatiefile.

[Bericht gewijzigd door revado op (21%)]

Op donderdag 10 oktober 2024 11:51:01 schreef mel:
[...]windhoos heb ik al 15 jaar geleden weggegooid

In dat geval, HP wifi hardware wil nog wel eens 'lastig' doen in combinatie met bepaalde routers. Niet alleen laptops maar ook HP printers b.v.

Probeer eens met een wifi-usb stick.

Op donderdag 10 oktober 2024 12:38:41 schreef harry64:
[...]
In dat geval, HP wifi hardware wil nog wel eens 'lastig' doen in combinatie met bepaalde routers. Niet alleen laptops maar ook HP printers b.v.

Probeer eens met een wifi-usb stick.

Er gaat wel eens wat meer fout.
Mijn vorige DELL Inspiron 15 had bluetooth aan boord volgens de gegevens. Ik heb het nooit aan de gang gekregen. Het zat er wel degelijk in, want mijn zoon liet destijds een keer zien dat het wel werkte......

Ik weet niet welk besturingssysteem of distro je op de computer van je kennis wilt zetten.
Waar ik wel last van had bij installeren van Ubuntu 22.04 en Mint 21.xx, dat tijdens installeren of tijdens testen van de iso vanaf een Live-CD de wifiverbinding mee ophield. Deze oplossing heb ik toegepast (energiebeheer voor draadloze kaart uitschakelen) en uiteraad werkt dat wel na installatie, maar niet tijdens het runnen van de Live-CD. Tijdens het runnen van een Live-CD moet je dan maar werken met een bedrade internetverbinding. Oude Ubuntu's hadden dat probleem niet.
Linux, altijd lastig!

CO is geen computerforum. Dit was een topic voor de koffiecorner geweest, maar daar is het nu te laat voor.