Beste forumleden,

Wij willen graag onze badkamerradiator vervangen voor een elektrische, de oude is aan het lekken en het lijkt ons prettig deze afzonderlijk van de rest van de woning te kunnen inschakelen.

Nu is het echter zo dat de huidige in zone 1 geplaatst is, recht boven het bad.

Ik wil graag het volgende weten:
- Zou ik bijvoorbeeld op 60cm boven het bad een IP44 kniedeksel kunnen plaatsen om de kabel door te voeren naar de naastgelegen ruimte. Vanuit daar kan ik eenvoudig een veilig stopcontact realiseren.
- Als alternatief zou ik de oude kunstof leiding kunnen gebruiken om de kabel van het de radiator naar de zolder te brengen om daar een aansluiting te maken. Zou dit mogen?

Alvast bedankt!

boven het bad zit je sowiso in zone 0. heb je geen plaats verder weg van het bad? bij de wasbak oid? je hebt ook radiatoren die eruit zien als een handoekrek en dus ter vervanging van dat kunnen ingezet worden, drogen de handdoeken ook goed.

je kunt ook een IR paneel aan het plafond hangen voor directe warmte, buiten handbereik mag dit wel, als het plafond buiten handbereik is, 225cm meen ik.

Op zaterdag 19 oktober 2024 17:26:55 schreef testman:
boven het bad zit je sowiso in zone 0.

Zone 0 is in het bad. De ruimte daar direct boven is zone 1.

Op zaterdag 19 oktober 2024 21:07:02 schreef KlaasZ:
[...]Zone 0 is in het bad. De ruimte daar direct boven is zone 1.

60cm boven het bad zit je onderhand met je gezicht tegenaan. daar zou ik geen elektrische kachel willen hebben. vaak is de badkuip ook de douche meteen, dan ZEKER niet. ik vermoed dat de oude radiator lek is geraakt door roestvorming?