Wie kan voor mij een stukje code schrijven om 1 chip via I2C of SPI te besturen ? En dan daarbij een programmeertooltje om registersettings achteraf te kunnen aanpassen. Wie kan dit ?
Ik betaal er natuurlijk voor ... groetjes
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Wat voor chip? Bestaan er varianten voor I2C en SPI? Wellicht bestaat er gewoon Arduino code voor een is het heel weinig werk.
Op zondag 20 oktober 2024 19:23:32 schreef SparkyGSX:
Wat voor chip? Bestaan er varianten voor I2C en SPI? Wellicht bestaat er gewoon Arduino code voor een is het heel weinig werk.
wat bedoel je met varianten voor SPI en I2C?
Wat betreft Arduino, het zegt me eerlijk gezegd niks. al komt de naam vaak voorbij. Is dat niet een mini-computertje met een OS erop ?
I2C of SPI varianten omdat dat uit je startpost komt, is er een variant van je mysterieuze chip die SPI doet en een andere die i2c doet? Of doet het ding beiden?
Welke chip wil je überhaupt besturen? Nog verder naar de basis ... wat wil je eigenlijk bereiken?
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
De reacties waren erg terecht, en relevant.
*/ voor iets betalends is onze rubriek "vraag en aanbod" de juiste plaats
*/ mits wat meer uitleg kan er meer hulp komen. Bv. de suggestie voor een Arduino zou best terecht kunnen zijn, dat is een chip die - weliswaar per USB, niet I2C - kan geprogrammeerd worden, en eens daartoe geprogrammeerd kan communiceren per I2C en per SPI en op nog 1000 andere manieren.
*/ schets misschien eens het ruimere plaatje? Wat is het project? Schoonmoeder-doen-zwijgen-automaat? Hondenuitlaatautomaat? Vuilnis buitenzetten elke dinsdag om 07:30h?
Het is een chipje dat registersettings moet ontvangen via SPI. Dan wil ik er nog een audioversterkertje bij zetten dat waarschijnlijk werkt via I2C. Ik heb geen zin om precies uit te leggen hier waar het om gaat, ik zoek alleen maar iemand die kan programmeren en ook in staat is een tooltje te maken zodat ik met de computer settings in de chip kan aanpassen. Liefst iemand die er echt verstand van heeft. Het programmeren.
Van arduino weet ik niks. Is dat niet een voorgeprogrammeerde omgeving met bulky code?
Ik zou het liefst een piepklein controllertje willen gebruiken
Op zondag 20 oktober 2024 21:58:10 schreef Sine:
I2C of SPI varianten omdat dat uit je startpost komt, is er een variant van je mysterieuze chip die SPI doet en een andere die i2c doet? Of doet het ding beiden?Welke chip wil je überhaupt besturen? Nog verder naar de basis ... wat wil je eigenlijk bereiken?
Nogmaals ik wil het hier niet over de technische implementatie hebben, ik ben alleen maar op zoek naar iemand die goed is met programmeren.
Wat betreft SPI/I2C, de chip die ik wil besturen heeft alleen SPI. Maar een audio versterker erbij zal misschien via I2C werken.
Maar dit is verder allemaal niet zo interessant lijkt me. Probeer alleen maar iemand te vinden
elmowww
PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling
Vraag en aanbod is hiervoor de juiste categorie. Zeker als je verder geen uitleg online wenst te zetten.
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
ik zoek alleen maar iemans die kan programmeren
Ja maar zeg dan WAT er moet geprogrammeerd worden. Een Z80 programmeren is niet hetzelfde als een 68040 en een ESP32 is alweer iets anders en een PIC verschilt nog veel meer.
Ik kan Arduino programmeren en Python, bv. voor op een Raspberry; en mits stevig gemotiveerd zou ik mijn oude 6502-kennis nog kunnen opgraven. Tot uw dienst!
Zou het kunnen kunnen dat er eigenlijk een niveau hoger wordt gezocht, naar iemand die een project vorm kan geven, specificaties vastleggen, cpu kiezen, ruw kader schetsen van de programmatie? Het eigenlijke programmeren is dan niet moeilijk meer. Maar men kan niet programmeren in een vacuum.
Arduino, het zegt me eerlijk gezegd niks
Het is niet echt uitgesloten om eens rond te kijken, wie weet is het iets voor uw mysterieuze project. Ik heb zelfs al gehoord dat men er een perpetuum mobile mee heeft opgezet!
[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op (15%)]
Ik heb geen zin om precies uit te leggen hier waar het om gaat
[...]
ik wil het hier niet over de technische implementatie hebben
Dan zit je hier royaal verkeerd. Dit hoort een oproep te zijn in V&A en geen forum post.