Ik heb een Marantz DV4001 ( DVD speler ) lade wil niet meer open.
geen zoemtoon bij openen via druktoets.
waarschijnlijk motortje defect ( ? )
Is deze nog te koop ergens en eenvoudig te vervangen?
Alvast bedankt.
M vr groet,
max23
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Hi Max,
Kun je het apparaat eens openhalen en kijken of je het motortje nog ziet bewegen? Evenueel met een multimeter kijken of je spanning op de draden van de motor ziet wanneer je de eject knop indrukt?
Grote kans dat het motortje erg stil is en dus niet hoort. Gokje dat alleen het snaartje vervangen moet worden.
Succes!
Hoi Max,
Geeft hij op het display wel "open" aan als je op de eject toets drukt?
Deze Marantz heeft een loopwerk van Sony dat in zeer vele CD/DVD spelers (Marantz, Sony, Philips) is gebruikt. Het snaartje is inderdaad de eerste verdachte, een kapotte motor zou voor mij een zeldzaamheid zijn.
Hier een linkje naar de service manual:
https://audiocircuit.dk/downloads/marantz/Marantz-DV4001-cd-sm.pdf
Krelis Vonketrekker
Golden Member
Een beproefd middel, als het motortje niet werkt, aansluiting los nemen en een externe voeding er op zetten,met wat hogere spanning, dan motortje paar minuten laten draaien, zowel recht, als links om!
Op maandag 21 oktober 2024 11:44:35 schreef Krelis Vonketrekker:
Een beproefd middel, als het motortje niet werkt, aansluiting los nemen en een externe voeding er op zetten,met wat hogere spanning, dan motortje paar minuten laten draaien, zowel recht, als links om!
Uiteraard wel met afgenomen snaartje 
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op maandag 21 oktober 2024 09:28:36 schreef max23:
Ik heb een Marantz DV4001 ( DVD speler ) lade wil niet meer open.geen zoemtoon bij openen via druktoets.
waarschijnlijk motortje defect ( ? )
Is deze nog te koop ergens en eenvoudig te vervangen?
Alle voedingsspanningen al gecheckt?
De meeste problemen zitten achteraf in een of meerdere voedingsspanningen die te laag zijn, te hoge rimpel hebben, of ontbreken.