Philips 50PUS7805/12 (TPM20.6E LA chassis) doet niets.

LS,

Ik ga er zo naar toe, tv staat niet hier, maar hij zou niets doen.
Ik denk uiteraard aan backlight, maar de eigenaar zegt dat er ook geen geluid is.
Probleem 1: ik kan geen schema vinden op electrotanya.

Heeft iemand een schema? Zijn er misschien zaken waar ik vooral op moet letten? Kan het een corrupte firmwarefout zijn?

En opgelost. Het loshalen van de flatcables van de tcon richting scherm, aan de tcon kant, deed het hem. Case closed. Doe uw voordeel er mee.

Is terugkerend probleem, de flatcables zijn niet hard genoeg en komen bij de contacten overgangsweerstand. opnieuw plaatsen verhelpt voorlopig probleem

Wat raad jij aan? Schoonmaken? Schuren met een glasvezelpen? Nieuwe kabels?

[Bericht gewijzigd door Nikolai Tesla op donderdag 31 oktober 2024 10:31:10 (13%)

maartenbakker

Golden Member

Schoonmaken zou ik met Tuner 600 doen, zeker niet met een schuurpen.

Nieuwe kabels, liefst betere, is denk ik de meest duurzame oplossing.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Klopt, en uit andere TV halen. Schoonmaken kan, schuren nie! Word kabel nog dunner van.. Je kan als betere oplossing aan achterzijde een Cellotapje plakken om iets te verdikken..

maartenbakker

Golden Member

Kaptontape is wat stugger nog, maar cellotape is ook een oplossing... Was ik nog niet opgekomen maar zal zeker werken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."