Okee, dank voor de inhoudelijke reacties. Het verbaast me niet dat de cruciale componenten geen lang leven beschoren is. Maar als men ze allemaal vervangt - glijlagers, spindelmotor, en wat nog al niet - hoeveel geld heeft men dan uitgegeven, ruwweg, en hoelang duurt het voor de portemonnee alweer wordt aangesproken?
En ook: is er een beetje marktaanbod/keuze, voor het aankopen van vervangende cruciale componenten?
En nog wat onduidelijkheden bij de reacties totnogtoe:
* "na een aantal maanden begint het vervangen, en na 2 jaar heb je ..." dat hangt toch sterk af van de gebruiksfrekwentie? Deze zou bij mij erg laag zijn, daarom wilde ik het toch overwegen. Dat dit goedkope apparaat niet geschikt is voor intensief gebruik was wel duidelijk.
* "Het bijgeleverde freesmotortje stelt niet veel voor. Teveel speling op de geleiders waar ie in hangt" Dat zegt iets over de geleiders, en ik neem het graag aan, maar toch niet over het motortje zelf?
* "Voor MDF, PVC e.d. is 0.1mm per laag eigenlijk al te veel. Heel zacht hout gaat nog wel. Koper en alu gaat niet goed." Dat gaat toch over frezen, niet over lazeren? Is bij frezen de diameter van het freesje niet allesbepalend?