Ik heb een Powermixer Solton PA 8/300 PPC, mengpaneel met ingebouwde versterker. Op de achterzijde zit een schakelaar PPC aan /uit, iemand die weet waarvoor deze dient?

Was dat geen functie waarbij het geluid van andere dan microfoon kanalen gedempt werd wanneer er via de mic een signaal binnenkwam?

Via de schakelaar word het signaal van de voorversterker blijkbaar door een soort van digitale equalizer gestuurd, tot zover.

Een kanaal van de eindversterker is defect en er is nergens een schema van dit toestel te vinden dus heb ik zelf maar het schema gemaakt, ben niet zeker dat het 100% juist is.

Wie kan mij meer vertellen over die bruine component op de foto, 100/10 W1 EKU op het schema n°c16, ik heb hem als condensator getekend en vermoed dat het dat is maar zou dan een bi-polaire moeten zijn want er staat geen - of + pool op.

dat bruine ronde met tekst bovenop lijkt mij een bipolaire condensator. 100µF 10V

https://www.ebay.com/itm/153942863835

[Bericht gewijzigd door fcapri op (20%)]

Die krengen willen graag (elektrisch) lekken. Zeker als ze op een warme plek zitten.

Bedankt heren, wat ik nog wou vragen waar op het schema kan ik de bias meten, ben niet zo vertrouwd met die mofsets.