Mijn achterruitverwarming doet het niet meer. Bij de zoektocht bleek de aansluiting van het 15 jaar oude ruitje te zijn losgekomen.
Hoe repareer je zoiets?
Dit van een Alfa forum geplukt na googlen:
Zilver'lijm' geleid elektrisch prima, maar kan dus niet gebruikt worden als lijm :mrgreen: maw, het kan geen mechanische spanning hebben. Beste is die aansluiting vastlijmen met een 'normale' lijm (twee komponenten epoxy bv) en dan niet het gehele oppervlak insmeren en aan de ruit lijmen, maar iets aan oppervlak overlaten waar je dan die zilver'lijm' tussen kan krijgen zodat je daarmee de elektrische verbinding maakt.
Dus gewone lijm voor de mechanische verbinding aan de ruit en dan de zilverlijm voor de elektrische verbinding. Met een beetje handigeheid moet dat wel lukken lijkt me.
Volgens mij heb ik nog zilverlijm oid want ooit geprobeerd de verwarminglijntjes van een andere auto te repareren maar dat was geen succes...
(We hadden toen 2 auto's, eentje met defecte verwarming, eentje met werkende verwarming en glasverzekering op allebei. Je raad al welke ruit sneuvelde door een door een vrachtwagen opgeworpen kiezeltje terwijl ik voor het stoplicht stond...)