vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Deze Grundig sonoclock 30L SC 3340lw radio heeft niet veel licht meer in de groene display.
Het optische filter neemt ook nog eens ongeveer de helft aan licht weg.
Het filter heb ik al schoongepoetst helpt nauwelijks, dit in tegenstelling tot mijn magnetron daar zat vettige aanslag aan de binnenzijde. Maar die staat in de keuken.
De display digits worden ge-multiplext vanuit een LM8560.
In het schema heb ik R11, 33 Ω al verlaagd naar 22 Ω maar dat doet niets aan de lichtopbrengst.
Hoe kan ik met succes wel wat meer licht in de display krijgen of is dat vrijwel onmogelijk?
R11 doet dan ook iets anders.
Dit is zo'n onhebbelijk half en half gemuxed display. R8 en R9 doen iets met display helderheid. Dat zijn de twee common kathodes.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
wrs draaide het spul al op zn tenen en is het licht wat eruit nu. je hebt nog kans dat de voeding wat laag is door een slechte elco. heb een voorloper van zo'n wekker, omgebouwd als schakelklokwekker. het display gaf teveel licht, dus regelbaar gemaakt maar dan nog draai ik dat ding om, als de wekker afloopt dan schakelt het display naar max lichtsterkte.
Varieert de lichtopbrengst ook naar mate van dat er meer led's branden?
Dan kan C22 te weinig capaciteit hebben.
.And.