Hallo,
Wanneer ik meerdere noodstoppen heb, kan ik deze in serie zetten met elkaar en dan verbinden met 2 ingangen op een safety PLC. Een noodstopknop heeft 2x NC contacten waarbij ik zelf een spanning aan de bovenkant kan zetten van de contacten.
Als ik dan een bvb. een lichtscherm heb met twee OSSD uitgangen, dan kan ik deze niet in serie zetten met andere NC contacten, omdat ik alleen maar de 'onderkant' van een contact heb.
Is er een toegestane manier dat ik een lichtscherm met OSSD uitgangen aan de A1 van twee relais mag koppelen, en dan de contacten van de relais aan een safety PLC kan koppelen? Of bestaan daar speciale relais voor?
Mijn vraag is vanuit het oogpunt om safety ingangen te besparen. Ik wil 3 lichtschermen plaatsen, maar de safety PLC moet bij elke doorbraak van een willekeurig lichtscherm veilig schakelen. Dan is het zonde om daar meerdere ingangen voor te gebruiken, als ik ze in serie mag schakelen.
Met vriendelijke groet,
Gewoon extra ingangen gebruiken.
Losse relais is duurder omdat je die dan ook weer moet bewaken, de hele schakeling nodeloos ingewikkeld word én omdat je een dag extra kwijt bent met een onmogelijke Performance level berekening.
Bovendien word het dan zo ingewikkeld dat je de kans loopt dat je hele berekening niet meer klopt. Want niet om lullig te doen: maar als je deze vraag stelt ben je niet in staat om dit te berekenen ben ik bang.