Hoi,
ik heb een samsung model QE49Q6FNAL, typenummer: QE49Q6FNA welke plotseling tijdens het spelen is uitgevallen.
Nu heb ik de tv geopend en hoorde ik de voeding op een hoge frequentie piepen. Als ik het alle kabels van het moederbord (BN41-02636), behalve de voeding naar het moederbord (BN41-02636) uittrek blijft het probleem.
Nu komt het, als ik de voeding uit het moederbord trek, begint de achtergrondverlichting te branden. Het gepiep van de voeding is dan ook weg.
Ik vermoed dus korstsluiting op het moederbord? Want als ik de kabel van de voeding terug in het moederbord steek, gaat de achtergrondverlichting weer uit en start het gepiep.
Ik kan niet direct iets vinden dat warm word, behalve de CPU zelf onder het koelblok.
Zijn er dingen die ik zelf nog kan proberen?
Alvast bedankt voor de hulp
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
meet de voedingsspanningen voor en na losnemen moederbord en als je meet wat Stndby voltage is?? Piepen kan IDD standby mode zijn...
Stb_voltage staat op de voeding als 11,8V.
Als ik deze meet met de multimeter is deze 12,8v.
Steek ik het moederbord in, gaat de backlight uit, en de standby voltage blijft 12,8v