Goedenavond,
Ik heb een vraag. Ik hoop dat iemand het antwoord weet.
We hebben een Siemens combi oven HF 770. 25 jaar maar heeft altijd goed gewerkt.
Nu duurt de opwarming echter opeens veel langer. Voor 190 gr duurt deze geen 10 min maar nu 20/25 min.
Ik heb gelezen dat dit bij de oude ovens kan voorkomen. Maar wat kan de oorzaak zijn?
Een spiraal die misschien kan worden vervangen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
M.vr.gr,
Alwin
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
wrs warmt de oven op met 2 elementen, en is er 1 stuk gegaan. kwestie van even de elementen ohms meten. vaak het grill element en het hetelucht element.
Bedankt voor jullie reactie. Ik kan de oven aanzetten met grill element en zonder.
In dit geval zonder geprobeerd. Dus het oven element wordt niet warm genoeg of de ventilator werkt niet goed (ik hoor hem wel, maar draait volgens mij niet hard)
Haal de kap van de oven en verwijder achterwand. Onder de ventilator (aan achterzijde )motor zitten de aansluitingen van de 2 elementen met oranje, wit en blauwe draden meet deze door. Waarschijnlik is binnenste element defect, as usual..
Op dinsdag 10 december 2024 12:22:05 schreef smd:
Haal de kap van de oven en verwijder achterwand. Onder de ventilator (aan achterzijde )motor zitten de aansluitingen van de 2 elementen met oranje, wit en blauwe draden meet deze door. Waarschijnlik is binnenste element defect, as usual..
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Nieuw zijn ze er niet meer, een 2dehands op de kop tikken of een helaasje. Afgebeeld element is defect IDD. Hoort 15 Ohm te wezen.