Beste forum leden.
Ik heb zeer slechte ontvangst met mijn dect telelfoon het handtoestel is ongeveer 2 meter van mijn basis toestel verwijdert en ze zien elkaar dus daar kan het al niet aan liggen Het geluid zakt steeds weg en word onverstaanbaar Als ik de hand telefoon verplaats dan gaat het geluid wel soms harder en iets beter Hij reageerd dus op verplaatsing wat zou dat kunnen zijn ?? Ik heb wel al gemerkt als ik ergens naar bel en een hooftmenu te horen krijg is dit meestal goed maar zodra er word overgeschakeld naar een toestel dan gaat het mis dan krijg ik weer die rara geluiden
Heeft iemand een idee wat ik kan doen ?
gr e de waele
Dat heb ik nog niet geprobeerd want ik heb nu geen andere telefoon
Maar bij mij is het zo vanuit de muur een stekkerdoos voor de telefoon deze loopt naar de router experia V10 kpn van daar uit een kabel (2aderig) naar mijn basis toestel en dat was het Dus er staat een router tussen mijn telefoon Zou ik eens kunnen proberen de router er van tussen te laten En rechtsreeks aansluiten op stekker uit de muur ??
Ikheb wel al iets gelezen van een router dat je een XES mode? moet gebruiken
wat dat is weet ik niet dat ga ik nog eens uitzoeken het heeft te maken met echos of iets
e de waele
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Toestel zit op de ATA poort van de Experiabox: zo hoort het ook. (dat is ook de SIP interface naar het externe KPN net)
Ai Ai dat moet ik ook weer eens uitzoeken wat dat allemaal betekend.
Hij werkt verder goed alleen dus dat hij slrcht binnen komt en als ik mij verplaats dan reageerd hij daar op door beter of slechter te worden Het moet dan toch tussen de 2 verbindingen zitten via dect ??
e de waele
SIP is een protocol om via internet te bellen.
Kort gezegd komt het geluid van de telefoon digitaal binnen en de ata ( experiabox) maakt er analoog van.
Op de aansluiting in de muur ( VDSL blijkbaar, omdat het over koper gaat) werkt de telefoon niet.
Ik zou even kijken of je van iemand een telefoon kan lenen eventueel, liefst met draad.
Werkt dat op de expiriabox goed dan is het de draadloze telefoon zelf.
En er kan ook nog wat storen in de buurt.
Is het DECT toestel een keer gevallen? Dat is vaak een reden.
JA de telefoon is zeker wel al eens gevallen (50cm op laminaat vloer) maar dan zou alleen er iets los kunnen zitten van binnen?? zou ik hem eens proberen open te maken en eens aan de binnenkant te besnuffelen ?
Ik ga kijken of ik ergens een andere telefoon kan gebruiken
wat het storen betreft de telefoon kan de basis zien er zit alleen lucht tussen ? ook zitten er in de buurt geen electonische app
e de waele
Dat toestel zit vol smd, als er een component los gaat of breekt kan dit al problemen geven.
Dat zie je niet zomaar, maar open maken en kijken is zeker een idee.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
meen dat de experiabox V10 een ingebouwde DECT receiver heeft. daar kun je dus ook direct de handset op aanmelden, dan weet je of het basis station slecht is of de telefoon zelf.
brains
Special Member
Ga anders eens langs de kringloop. Vast dat je daar voor heel weinig een oude telefoon op de kop tikken. Dan kun je wat uitsluiten. Of kijk even op marktplaats.nl of 2dehands.be
Wie weet geeft iemand iets weg of verkoopt het voor weinig.
Ik zie in je profiel dat je in Koewacht woont dus dat ligt echt net op de grens (Ik ben ook zo'n grensgeval maar dan in mijn geval is dat omgeving Sluis
)
Dus kun je tenminste veel uitsluiten op een simpele manier die voor iemand niet zo technische zijn.
Succes ermee.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het is een kpn eigen inkoop dect toestel, dus ik heb het vermoeden dat de handset zelf gammel is. de tijd dat die toestellen nog van siemens kwamen is al lang geleden, denk 2003 ofzo. toen had je nog een verkapte gigaset 4000 als kpn kloon. erna kwamen de goedkopere inkoop toestellen welke veel minder konden hebben, zeker mbt vallen.