rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op maandag 30 december 2024 13:26:34 schreef Hoeben:
Nou zou ik nog willen dat de dataverbinding voor fotos etc ook via die oplaadspoel loopt.
Mijn telefoon heeft wifi voor de dataoverdracht van de fotos. Ik heb "upload via wifi only" aanstaan.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Zouhet zijn dat USB-c voor een grootdeel op Apple is gebaseerd, doch met een lagere kwaliteit?
Bij zowel Belkin als Action slijt de goudlaag op de contactvingers redelijk snel af 
Weet iemand trouwens hoe je de contacen van zo'n lightening connector kunt reinigen? er blijft namelijk nogal wat vuil op die contacten achter.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Ik gebruik perslucht.
@flipflop. Mijn vrouw blijft bij Samsung. En die is zeer secuur daarmee. Al een paar keer last gehad ondanks. Ook op het werk zie ik dit. Nieuwe s24 en al "vodden" met de poort... De appelen zijn grotendeel vd kids (ziet dus zwaar af ad poort) en mijne moeten "den bouw" overleven. Secuur is dus niet iets wat we over onszelf kunnen toeschrijven. Tja? Ik blijf sceptisch.
Op maandag 30 december 2024 15:34:20 schreef Oane:
Allemaal leuk en aardig, dat USB C verhaal. In de praktijk heb je toch de originele adapter nodig, die bij het toestel geleverd is.Voorbeeld, Nintendo switch werkt alleen met de adapter van Nintendo, ondaks USB C aansluiting.
Ook apple proberen op te laden met een USB C adapter van Huawei, werkt ook niet.
Mij ontgaat het nut van dezelfde stekker, als het protocol blijkbaar toch uniek is voor verschillende apparatuur.
Daar zit een chip voor in de connector die aan de Apple Lightning kabel vastzit. De originele Apple snoertjes zijn niet robuust gemaakt, daar zijn dikkere kwaliteit kabels voor te koop. Voordeel is dat de data transfer speed kan worden opgevoerd via USB-C. Daarin is Android veel beter. Handig voor bijv. locale backup, foto, film ect.
Op maandag 30 december 2024 15:34:20 schreef Oane:
Allemaal leuk en aardig, dat USB C verhaal. In de praktijk heb je toch de originele adapter nodig, die bij het toestel geleverd is.
Nee, dat is niet nodig. Alles is in die annex beschreven, dus ook het laden/snelladen enz. Het moet dus met iedere USB-C kabel en lader volledig functioneel zijn.
In de media is alleen die kabel genoemd maar in de richtlijn staat uiteraard gewoon alles, wat denk jij nou.
Ik werk veel voor een grote scholengemeenschap met meerdere verstigingen.
Daar hebben we een jaar of 6 geleden alle computers in de lokalen en werkplekken vervangen door een docking station.
Daar zit netwerk, HDMI en USB naar het smartboard op aangesloten.
Iedere leraar een eigen laptop, alles Dell.
Die dock zit met een usb-c aan de laptop, alles gaat daar dus overheen, inclusief laden.
De Dock onthoud ook de instellingen die iemand heeft gedaan op de laptop.
Uiteraraard kan er ook een losse adapter op de laptop voor bv thuis, die heeft een gewone connector en geen USB-C.
Ondanks dat ik heel veel problemen verwacht had zijn de storingen heel beperkt gebleven.
De USB (A) koppeling met verlengkabel en de HDMI kabels geven veel meer problemen.
Kapotte USB kabels en afgebroken HDMI connectoren, vooral die laatste is echte brol.
Natuurlijk wel eens een defecte USB-C door de laptop woest van het bureau rukken, maar zelfs met het kapje kapot (...) werken ze nog wel.
Het valt dus enorm mee met de betrouwbaarheid van USB.
Ze zijn nu om naar een ander merk, maar weer docks met USB-C.
Op maandag 30 december 2024 16:55:19 schreef GJ_:
[...]Nee, dat is niet nodig. Alles is in die annex beschreven, dus ook het laden/snelladen enz. Het moet dus met iedere USB-C kabel en lader volledig functioneel zijn.
In de media is alleen die kabel genoemd maar in de richtlijn staat uiteraard gewoon alles, wat denk jij nou.
Wat ik denk, maakt niet zoveel uit. Gaat om de ervaring dat de ene USB C lader/kabel de andere niet is, en het niet universeel werkt met elkaar.
Althans niet hier in huis.
Zal in de toekomst mogelijk anders worden, maar aangezien ieder merk toch graag zijn eigen laders/kabels verkoopt...
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
heb geen problemen met die usb-C aansluiting. het maakt niet uit hoe je die erin steekt, dat was bij micro usb wel vervelend. heb pas 2 jaar terug een toestel gekocht welke een usb-C lader nodig had. die zat er niet bij dus meteen eenzelfde merk oplader van 25W gekocht. sindsdien zijn er al diverse apparaten bijgekomen met een usb-C voeding.
die draadloze laders zijn niet altijd best, iig de goedkopere. komt te spits hoe de gsm erop ligt. dan gaat ie laden maar volgende dag blijkt dat na 20min gestopt te zijn wegens net erlangs liggen, toestel nog half leeg dus.
idd heb ik bij klanten en ook op t werk gezien dat de docking op de tablet of laptop met een enkele usb-C gaat en dat gaat prima. usb is snel genoeg en zo af en toe gaat dat snoertje eens stuk maar ach ja. die oude docks welke ook stuk gingen kon je meteen vervangen, en passen niet meer op een nieuw model laptop.
[Bericht gewijzigd door testman op (15%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik zie nu net bij mijn nieuwe Earpods (ouwe hadden een kapot snoertje) dat Apple de vergulding van de lighteningkabel heeft verlaten.
Duidelijk inflatie dus
Op maandag 30 december 2024 16:08:35 schreef EricN:
Ik gebruik perslucht.@flipflop. Mijn vrouw blijft bij Samsung. En die is zeer secuur daarmee. Al een paar keer last gehad ondanks. Ook op het werk zie ik dit. Nieuwe s24 en al "vodden" met de poort... De appelen zijn grotendeel vd kids (ziet dus zwaar af ad poort) en mijne moeten "den bouw" overleven. Secuur is dus niet iets wat we over onszelf kunnen toeschrijven. Tja? Ik blijf sceptisch.
Dan vraag ik me toch echt af wat je met die dingen doet?
Een micro-usb heb ik ooit ruzie mee gehad, maar dat was niet meer dan de frut uit de connector pulken en verder.
Type-C is onverwoestbaar, daar is de telefoon eerder softwarematig aan z'n eind dan dat er iets met de connector is.
Op een bouwwerf gaat alles kapot waar stof in kan. Ongeacht de connector.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Dat is net het punt. Ik gebruik iphone. Bouwwerf bestendig blijkbaar.
Toekomst zal het uitwijzen. Ik gebruik veel nep kabels (lightning) gaat duidelijk minder lang mee maar voor die prijs kun je het niet laten. De nieuwe usb-c kabel (want ja, de nieuwe ipad heeft het vlaggen) heeft toch 1x kunnen laden. Dan hadden de kids hem al krom liggen. De lightning krijgt eenzelfde behandeling maar gaat toch wat langer mee. Ergo, ik blijf sceptisch. Time will tell.
Op maandag 30 december 2024 15:30:03 schreef benleentje:
[...]
Het is niet zo dat als ze met een kabeltje bezig zijn dat ze ook niet met nog veel meer andere dingen bezig zijn.
Het probleem is dat ze met veel te veel bezig zijn en dat onze bedrijven dreigen te verstikken in de regelgeving. CSRD, CSDDD, DORA, NIS2, GPSR, ... de stoet aan acroniemen is lang. Google maar eens op GPSR dat nu op 13 december ingegaan is en het kleine bedrijfjes knap lastig maakt...
Op maandag 30 december 2024 17:29:36 schreef Oane:
Zal in de toekomst mogelijk anders worden, maar aangezien ieder merk toch graag zijn eigen laders/kabels verkoopt...
Vanaf nu is dat dus anders, zo simpel is het. Er mag nu geen verschil meer zijn in functionaliteit tussen de laders. Geen discussie over mogelijk.
nonius
set SCE to AUX.
Dat mag je... Laatste Apple product waar ik enthousiast over was, was de Apple IIe..
Ha! Ik gebruik nog vrijwel dagelijks de goudkleurige voeding uit een Apple-II! Is sinds '93 m'n vaste lab-voeding als ik +5 of +12 nodig heb (99% van de gevallen dus). Robuust en onverwoestbaar ding. Is volgens mij het enige van Apple hier in huis.
Blij dat 'Brussel' eens een keer wat zinnigs regelt met USB-C, i.p.v. verbieden van loodsoldeer of kwikbarometers. Het afschaffen van de zomertijd daarentegen ga ik in mijn leven niet meer meemaken, vrees ik...
Google maar eens op GPSR dat nu op 13 december ingegaan is en het kleine bedrijfjes knap lastig maakt...
Net eventjes op GPSR gezocht (was nieuw voor mij), maar daar staat toch niets raars in? Allemaal redelijk common-sense stuff dat een onderneming mijns inziens sowieso al lang op orde zou moeten hebben?
Het hebben van een Kwaliteitszorgsysteem... dat was al 'old hat' in de tijd dat ik er op afstudeerde, in de jaren '90. In die tijd was ISO9000 het toverwoord. En 'integrale kwaliteitszorg'. En de GPSR gaat, op het eerste gezicht, een stuk minder ver dan dat.
Op maandag 30 december 2024 17:38:25 schreef testman:
die draadloze laders zijn niet altijd best, iig de goedkopere. komt te spits hoe de gsm erop ligt. dan gaat ie laden maar volgende dag blijkt dat na 20min gestopt te zijn wegens net erlangs liggen, toestel nog half leeg dus.
Er zijn diverse modellen met verschillende specs, maar als de lader geen USB-C heeft zou het zo maar kunnen. Ik heb er diverse, waaronder een originele Magsafe maar andere merken leveren ook met magneten. Ook goedkopere voldoen goed en onderweg in de auto op de USB-C aansluiting. Zie hier voor wat laders die er te koop zijn.
https://www.coolblue.nl/draadloze-opladers
Laden met en zonder hoes. Wekker met lader en met Magsafe lader en telefoon in een siliconen hoes.
Telefoon detecteert het onderliggende Magsafe hoesje
Op maandag 30 december 2024 19:16:29 schreef nonius:
[...]
Net eventjes op GPSR gezocht (was nieuw voor mij), maar daar staat toch niets raars in? Allemaal redelijk common-sense stuff dat een onderneming mijns inziens sowieso al lang op orde zou moeten hebben?
Het idee is goed bedoeld maar het schort aan de uitwerking. Er is om te beginnen onduidelijkheid wat wel en niet onder de regelgeving valt.
Bedrijven moeten voor alle producten een risico-analyse uitvoeren en dat geldt dus ook voor een ZZP'er die wat sleutelhangers verkoopt op Etsy.
Als je van buiten de EU wat wil aanbieden in de EU moet je hier een vertegenwoordiger hebben. Dat kost tussen de 1000 euro en de 5000 euro per jaar... Velen hebben al beslist om hier niet meer te verkopen.
Ik ben bekend met ISO 9000 en integrale kwaliteitszorg, maar er zijn maar bitter weinig kleine zelfstandigen die daar mee bezig zijn.
Op maandag 30 december 2024 19:40:36 schreef McAwesome:
Als je van buiten de EU wat wil aanbieden in de EU moet je hier een vertegenwoordiger hebben.
Dat moest voor machines en eigenlijk alles met een CE markering altijd al. Niet veel nieuws onder de zon. En de meeste paneelbouwers en veel machinebouwers zijn kleine zelfstandigen. Die moeten zich toch al sinds jaar en dag bezig houden met het hele CE circus. Ik steek er redelijk wat tijd in in ieder geval.
Daarbij kan ik je ook melden dat zeker de helft van de machines van grote machinebouwers niet aan de wet voldoet, dus de grootte maakt kennelijk niet zo gek veel uit.
Die ISO9000 was leuk, maar uiteindelijk mee gestopt omdat het alleen maar geld kost en niks bracht wat ik nuttig vond.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op maandag 30 december 2024 19:23:55 schreef RAAF12:
[...]Er zijn diverse modellen met verschillende specs, maar als de lader geen USB-C heeft zou het zo maar kunnen. Ik heb er diverse, waaronder een originele Magsafe maar andere merken leveren ook met magneten. Ook goedkopere voldoen goed en onderweg in de auto op de USB-C aansluiting. Zie hier voor wat laders die er te koop zijn.
https://www.coolblue.nl/draadloze-opladersLaden met en zonder hoes. Wekker met lader en met Magsafe lader en telefoon in een siliconen hoes.
[bijlage][bijlage]
Telefoon detecteert het onderliggende Magsafe hoesje
[bijlage]
heb een powerpack wat grofweg hetzelfde formaat als mn gsm is en die werkt wel prima op die draadloze lader. wist niet eens dat die functie erop zat, lagen op elkaar toen bleek de kabel niet nodig 
edit: als je ziet hoe chinese machines eruit zien die hier verkocht worden. elektrisch een ellende en schema's of een leesbare handleiding zijn al zeldzaam.
Dan werkt dat ook weer, prima.
@McAwesome
Er kwamen wat berichten tussendoor tijdens de conceptie van dit epistel
EC is een fiasco in mijn optiek kijk naar oa. Noorwegen en Zwitserland alles loopt daar gesmeerd zonder inmenging van Brussel. Ok even wat franken wisselen maar vele winkels accepteren euro's in papiergeld dat was in Bazel een paar weken geen enkel probleem om in winkels te betalen. Met pas kan ook 
Duitsland en Nederland waren de rijkste landen, maar sinds 2001 met de invoering van de euro en het solidariteitsbeginsel met arme landen gaat het bergafwaarts. Nooit meer oorlog, dat was het addagium dat daarom een verenigd Europa goed zou zijn. In 2024 weten helaas maar al te goed waar de dreiging vandaan komt. Ehh ik hoor al een sleutelbos rammelen. Alvast de beste wensen voor 2025 
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op maandag 30 december 2024 19:56:50 schreef RAAF12:
Dan werkt dar ook weer, prima.
@McAwesome
Er kwamen wat berichten tussendoor tijdens de conceptie van dit epistelEC is een fiasco in mijn optiek kijk naar oa. Noorwegen en Zwitserland alles loopt daar gesmeerd zonder inmenging van Brussel. Ok even wat franken wisselen maar vele winkels accepteren euro's in papiergeld dat was in Bazel een paar weken geen enkel probleem om in winkels te betalen. Met pas kan ook
Duitsland en Nederland waren de rijkste landen, maar sinds 2001 met de invoering van de euro en het solidariteitsbeginsel met arme landen gaat het bergafwaarts. Nooit meer oorlog, dat was het addagium dat daarom een verenigd Europa goed zou zijn. In 2024 weten helaas maar al te goed waar de dreiging vandaan komt. Ehh ik hoor al een sleutelbos rammelen. Alvast de beste wensen voor 2025
Europa en Neoliberalisme (zoals het misverstand dat marktwerking zorgt voor optimalisatie - quod non) lopen wel enigszins samen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de correlatie en causatie zijn. Een hoop Europese principes werken uitstekend of kunnen uitstekend werken. Wel denk ik dat we harder moeten lobbyen om de touwtjes wat te laten vieren op sommige punten.
Op maandag 30 december 2024 20:45:12 schreef SparkyGSX:
De UK heeft ook geen inmenging meer van Brussel, kijk voor de grap even hoe goed het daar nu gaat.
Ik opteer voor de Noren en Zwitsers die het goed doen. UK is idd een ramp mja dat is een eiland. Velen vinden zelfs dat ze niet in Europa liggen 
Op maandag 30 december 2024 21:10:51 schreef maartenbakker:
[...]
Europa en Neoliberalisme (zoals het misverstand dat marktwerking zorgt voor optimalisatie - quod non) lopen wel enigszins samen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de correlatie en causatie zijn.
Het is wel simpeler met 1 regering en zonder nog een echelon hoger in Brussel. Ik zou graag in een land willen wonen net zoals Noorwegen en Zwitserland waar Brussel geen invloed heeft. Maar dat zal een utopie zijn.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (43%)]
Uit een artikel uit De Tijd van vandaag:
De stoet aan Europese acroniemen is intussen zo lang dat steeds meer bedrijven klagen dat het hen gewoonweg niet meer lukt om al die complexe regels te doorgronden en te volgen. Al die extra administratie kost bovendien handenvol geld. Volgens een recente studie van de Europese Investeringsbank is bij een derde van de Belgische bedrijven ruim 10 procent van het personeel voltijds bezig met het opvolgen van regelgeving.
De neverending story van bijkomende regelgeving begint economisch zijn tol te eisen. Liefst 32 procent van de Europese bedrijven ziet regelgeving als een belangrijke belemmering voor langetermijninvesteringen, leert een nieuw rapport van de audit- en adviesdienstengroep Deloitte over de concurrentiekracht van de Europese industrie.
Ook nog: https://www.youtube.com/watch?v=3SCt90cb6wE.
Dat iets vergelijkbaar reeds moest voor paneelbouwers en machinebouwers is begrijpelijk, maar nu gaat het letterlijk over alles, desnoods zelfgebreide sjaals die je via Etsy verkoopt...
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op maandag 30 december 2024 21:26:01 schreef RAAF12:
[...]Ik opteer voor de Noren en Zwitsers die het goed doen. UK is idd een ramp mja dat is een eiland. Velen vinden zelfs dat ze niet in Europa liggen
[...]
Het is wel simpeler met 1 regering en zonder nog een echelon hoger in Brussel. Ik zou graag in een land willen wonen net zoals Noorwegen en Zwitserland waar Brussel geen invloed heeft. Maar dat zal een utopie zijn.
Wel, probeer het.
Ik zit onregelmatig ergens waar de EU het niet regelt, en het leven is daar significant duurder dan hier. (bij dezelfde welvaartsstandaard)
Intussen is de toch al dunne relatie met elektronica helemaal weg in dit topic.
We weten intussen dat de wet niet voor scheerapparaten is en dat het niet over kabeltjes gaat maar over het hele laadsysteem.
Daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. De rest heeft niks met elektronica te maken én ik zie dat ook niet meer goed komen in dit topic.