SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op maandag 30 december 2024 19:56:50 schreef RAAF12:
Dan werkt dar ook weer, prima.
@McAwesome
Er kwamen wat berichten tussendoor tijdens de conceptie van dit epistelEC is een fiasco in mijn optiek kijk naar oa. Noorwegen en Zwitserland alles loopt daar gesmeerd zonder inmenging van Brussel. Ok even wat franken wisselen maar vele winkels accepteren euro's in papiergeld dat was in Bazel een paar weken geen enkel probleem om in winkels te betalen. Met pas kan ook
Duitsland en Nederland waren de rijkste landen, maar sinds 2001 met de invoering van de euro en het solidariteitsbeginsel met arme landen gaat het bergafwaarts. Nooit meer oorlog, dat was het addagium dat daarom een verenigd Europa goed zou zijn. In 2024 weten helaas maar al te goed waar de dreiging vandaan komt. Ehh ik hoor al een sleutelbos rammelen. Alvast de beste wensen voor 2025
Europa en Neoliberalisme (zoals het misverstand dat marktwerking zorgt voor optimalisatie - quod non) lopen wel enigszins samen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de correlatie en causatie zijn. Een hoop Europese principes werken uitstekend of kunnen uitstekend werken. Wel denk ik dat we harder moeten lobbyen om de touwtjes wat te laten vieren op sommige punten.
Op maandag 30 december 2024 20:45:12 schreef SparkyGSX:
De UK heeft ook geen inmenging meer van Brussel, kijk voor de grap even hoe goed het daar nu gaat.
Ik opteer voor de Noren en Zwitsers die het goed doen. UK is idd een ramp mja dat is een eiland. Velen vinden zelfs dat ze niet in Europa liggen 
Op maandag 30 december 2024 21:10:51 schreef maartenbakker:
[...]
Europa en Neoliberalisme (zoals het misverstand dat marktwerking zorgt voor optimalisatie - quod non) lopen wel enigszins samen, maar het is me niet helemaal duidelijk wat de correlatie en causatie zijn.
Het is wel simpeler met 1 regering en zonder nog een echelon hoger in Brussel. Ik zou graag in een land willen wonen net zoals Noorwegen en Zwitserland waar Brussel geen invloed heeft. Maar dat zal een utopie zijn.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (43%)]
Uit een artikel uit De Tijd van vandaag:
De stoet aan Europese acroniemen is intussen zo lang dat steeds meer bedrijven klagen dat het hen gewoonweg niet meer lukt om al die complexe regels te doorgronden en te volgen. Al die extra administratie kost bovendien handenvol geld. Volgens een recente studie van de Europese Investeringsbank is bij een derde van de Belgische bedrijven ruim 10 procent van het personeel voltijds bezig met het opvolgen van regelgeving.
De neverending story van bijkomende regelgeving begint economisch zijn tol te eisen. Liefst 32 procent van de Europese bedrijven ziet regelgeving als een belangrijke belemmering voor langetermijninvesteringen, leert een nieuw rapport van de audit- en adviesdienstengroep Deloitte over de concurrentiekracht van de Europese industrie.
Ook nog: https://www.youtube.com/watch?v=3SCt90cb6wE.
Dat iets vergelijkbaar reeds moest voor paneelbouwers en machinebouwers is begrijpelijk, maar nu gaat het letterlijk over alles, desnoods zelfgebreide sjaals die je via Etsy verkoopt...
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op maandag 30 december 2024 21:26:01 schreef RAAF12:
[...]Ik opteer voor de Noren en Zwitsers die het goed doen. UK is idd een ramp mja dat is een eiland. Velen vinden zelfs dat ze niet in Europa liggen
[...]
Het is wel simpeler met 1 regering en zonder nog een echelon hoger in Brussel. Ik zou graag in een land willen wonen net zoals Noorwegen en Zwitserland waar Brussel geen invloed heeft. Maar dat zal een utopie zijn.
Wel, probeer het.
Ik zit onregelmatig ergens waar de EU het niet regelt, en het leven is daar significant duurder dan hier. (bij dezelfde welvaartsstandaard)
Intussen is de toch al dunne relatie met elektronica helemaal weg in dit topic.
We weten intussen dat de wet niet voor scheerapparaten is en dat het niet over kabeltjes gaat maar over het hele laadsysteem.
Daar is het wel zo'n beetje mee gezegd. De rest heeft niks met elektronica te maken én ik zie dat ook niet meer goed komen in dit topic.