Op donderdag 2 januari 2025 18:42:30 schreef testman:
[...]wrs word dit een ander fornuis want best een herstellingkje voor ts, maar als je de elco's niet vervangt komt er nog meer ellende aan. vooral die langs de HF trafo ( stby warmte ) zijn minder als de halve capaciteit in veel gevallen. ook een bak losse solderingen wrs.
Ik heb die elco's wel gemeten en ze gaven een juiste waarde aan.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op donderdag 2 januari 2025 19:12:41 schreef Brechtje:
[...]Ik heb die elco's wel gemeten en ze gaven een juiste waarde aan.
op de print gemeten? beste loshalen anders meet je andere elco's mee. en de esr is ook nog goed?
Volgens mij grofweg dezelfde als deze plaat deze heb ik meerdere keren gerepareerd.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/99177
Hiervan is R32 68K ohm al eens stuk geweest.
De BUL216 is later ook eens gaan sneuvelen samen met de UC3842 door slechte elko's.
Later heb ik de gehele plaat beide helfden van nieuwe elko's voorzien en de plaat staat als reserve plaat mocht de huidige nieuwe bezwijken of het opgeven.
Op donderdag 2 januari 2025 21:57:04 schreef daandc:
Volgens mij grofweg dezelfde als deze plaat deze heb ik meerdere keren gerepareerd.https://www.circuitsonline.net/forum/view/99177
De BUL216 is later ook eens gaan sneuvelen samen met de UC3842 door slechte elko's.
Later heb ik de gehele plaat beide helfden van nieuwe elko's voorzien en de plaat staat als reserve plaat mocht de huidige nieuwe bezwijken of het opgeven.
Het is dezelfde plaat, ik heb jouw eerdere bericht gelezen. Die weerstanden (R32/31) zijn in orde. Ook lijkt de BUL215 Ok. Het checken van de UC3842 is niet makkelijk even te doen.
Op donderdag 2 januari 2025 15:12:08 schreef vergeten:
- In de gele rechthoek is wel wat goed mis!
- Ook het "trafootje"(?) linksboven ziet er niet fris uit volgens mij.
De onderste helft van de wikkeling is zwart, verbrand?[bijlage]
De weerstanden wel vervangen maar ze waren nog OK (47ohm)
De zwarte wikkeling is niet verbrand maar gewoon zwart.
Op donderdag 2 januari 2025 20:40:43 schreef testman:
[...]op de print gemeten? beste loshalen anders meet je andere elco's mee. en de esr is ook nog goed?
Ook elco's vandaag even los gemeten.
Op donderdag 2 januari 2025 21:57:04 schreef daandc:
Volgens mij grofweg dezelfde als deze plaat deze heb ik meerdere keren gerepareerd.https://www.circuitsonline.net/forum/view/99177
Heb jij die reserveplaat nog?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op vrijdag 3 januari 2025 12:52:58 schreef Brechtje:
[...]
De weerstanden wel vervangen maar ze waren nog OK (47ohm)
De zwarte wikkeling is niet verbrand maar gewoon zwart.
check de halfgeleiders maar aan de onderkant of op de print vlak langs de weerstanden. die zijn vaak overleden als die weerstanden zwart zijn. heb er eens een ander torretje ingezet als het originele. echter die plaat heb ik een week geleden opgeruimd, printen van de onderdelen ontdaan.
Op vrijdag 3 januari 2025 13:19:16 schreef Brechtje:
[...]Heb jij die reserveplaat nog?
Ja die heb ik destijds compleet gemaakt met verse caps mocht onze huidige plaat het begeven want je zal altijd zien dat ie kapot gaat op het verkeerde moment wanneer het niet uitkomt. 
Wat betreft de UC3842 zoek de datasheet eens op en doe een meting onder spanning heb je een scoop?
https://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/25560/stmicroelectronic…
[Bericht gewijzigd door daandc op (22%)]
Op zaterdag 4 januari 2025 19:08:23 schreef smd:
mocht je interesse hebben in een print??
Mijn vrouw vindt een halve plaat toch niet fijn.
Wat vraagt u voor zo'n werkende print?
Op woensdag 19 februari 2025 18:16:43 schreef smd:
Mail me maar met een foto van de oude defecte print..
Die foto's staan er al op, eerder in dit lijntje.
Vandaag een defecte kookplaat van dit type opgehaald, deed helemaal niets meer.
Maar na het vervangen van de bekende 68K weerstanden doen ze het beiden weer.
Toch nog maar verder controleren op de solderingen.
Nu heb ik weer een werkende en een reserve halve. 
Op zondag 1 juni 2025 20:11:45 schreef Brechtje:
Even mijn berichtje wel goed lezen!
hoi, het is een heel verhaal, maar begrijp ik nu goed dat uiteindelijk het vervangen van 2 weerstanden voldoende was? Bij mij is de plaat er zojuist mee gestopt. En zijn het dan de weerstanden op deze afbeelding uit een ander forum? Bij voorbaat dank!
Sorry, het waren bij mij inderdaad die 68k weerstanden uit de eerdere discussie maar ik herken ze niet (meer?) in uw foto. Het is ook al even geleden.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Gewoonlojk zijn de waarden yerug te vinden op de module vd niet gesneuvelde kant. Dat ter zijde. Wat ik eigenlijk nog wilde vermelden: soldeer alle verdachte solderingen goed na. Ook vd niet gesneuvelde zijde. Slechte losse solderingen zijn een grote oorzaak van uitval bij deze modellen.
Op vrijdag 23 januari 2026 22:44:12 schreef EricN:
Gewoonlojk zijn de waarden yerug te vinden op de module vd niet gesneuvelde kant. Dat ter zijde. Wat ik eigenlijk nog wilde vermelden: soldeer alle verdachte solderingen goed na. Ook vd niet gesneuvelde zijde. Slechte losse solderingen zijn een grote oorzaak van uitval bij deze modellen.
okay, ik heb hem open, zal straks de print er uit halen en e.e.a. bekijken. op zich heb ik op foto's volgens mij al exemplaren gezien die er op het eerste oog slechter uit zien