Rechter zone van Atag Inductie HI571B herkent pannen niet meer

heb evt nog printen liggen van dit model..

Op vrijdag 3 januari 2025 12:52:58 schreef Brechtje:
[...]
De weerstanden wel vervangen maar ze waren nog OK (47ohm)
De zwarte wikkeling is niet verbrand maar gewoon zwart.

check de halfgeleiders maar aan de onderkant of op de print vlak langs de weerstanden. die zijn vaak overleden als die weerstanden zwart zijn. heb er eens een ander torretje ingezet als het originele. echter die plaat heb ik een week geleden opgeruimd, printen van de onderdelen ontdaan.

Op vrijdag 3 januari 2025 13:19:16 schreef Brechtje:
[...]

Heb jij die reserveplaat nog?

Ja die heb ik destijds compleet gemaakt met verse caps mocht onze huidige plaat het begeven want je zal altijd zien dat ie kapot gaat op het verkeerde moment wanneer het niet uitkomt. 8)7

Wat betreft de UC3842 zoek de datasheet eens op en doe een meting onder spanning heb je een scoop?

https://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/25560/stmicroelectronic…

[Bericht gewijzigd door daandc op (22%)]

Helaas nog geen resultaat, dan nog maar even koken op een halve plaat voorlopig.

mocht je interesse hebben in een print??

Op zaterdag 4 januari 2025 19:08:23 schreef smd:
mocht je interesse hebben in een print??

Mijn vrouw vindt een halve plaat toch niet fijn.
Wat vraagt u voor zo'n werkende print?

Mail me maar met een foto van de oude defecte print..

Op woensdag 19 februari 2025 18:16:43 schreef smd:
Mail me maar met een foto van de oude defecte print..

Die foto's staan er al op, eerder in dit lijntje.

Ik zie geen Email van U , kunt U mij mailen Brechtje?

Vandaag een defecte kookplaat van dit type opgehaald, deed helemaal niets meer.
Maar na het vervangen van de bekende 68K weerstanden doen ze het beiden weer.
Toch nog maar verder controleren op de solderingen.

Nu heb ik weer een werkende en een reserve halve. :)

heb evt nog wel printen, zoek je die of complete kookplaat?

Even mijn berichtje wel goed lezen!

Op zondag 1 juni 2025 20:11:45 schreef Brechtje:
Even mijn berichtje wel goed lezen!

hoi, het is een heel verhaal, maar begrijp ik nu goed dat uiteindelijk het vervangen van 2 weerstanden voldoende was? Bij mij is de plaat er zojuist mee gestopt. En zijn het dan de weerstanden op deze afbeelding uit een ander forum? Bij voorbaat dank!

Sorry, het waren bij mij inderdaad die 68k weerstanden uit de eerdere discussie maar ik herken ze niet (meer?) in uw foto. Het is ook al even geleden.

dank je wel! dan ga ik hem open schroeven

Gewoonlojk zijn de waarden yerug te vinden op de module vd niet gesneuvelde kant. Dat ter zijde. Wat ik eigenlijk nog wilde vermelden: soldeer alle verdachte solderingen goed na. Ook vd niet gesneuvelde zijde. Slechte losse solderingen zijn een grote oorzaak van uitval bij deze modellen.

Op vrijdag 23 januari 2026 22:44:12 schreef EricN:
Gewoonlojk zijn de waarden yerug te vinden op de module vd niet gesneuvelde kant. Dat ter zijde. Wat ik eigenlijk nog wilde vermelden: soldeer alle verdachte solderingen goed na. Ook vd niet gesneuvelde zijde. Slechte losse solderingen zijn een grote oorzaak van uitval bij deze modellen.

okay, ik heb hem open, zal straks de print er uit halen en e.e.a. bekijken. op zich heb ik op foto's volgens mij al exemplaren gezien die er op het eerste oog slechter uit zien