Goede morgen,

Ik heb een flitsmodule geplaatst op mijn KTM. Deze heb ik zo'n 15 jaar gebruikt op mijn oude cbr. Die had geen canbus, de KTM wel.

Het werkt allemaal prima, maar uiteraard geeft de motor een fout : knipperlicht defect.

Als ik slechts 2 knipperlichten aansluit (dus alleen achterkant of voorkant) dan is er niets aan de hand. Sluit ik alleen links of rechts aan, dan is de fout weer terug.

De knipperlichten (LED) verbruiken 1.22 wat per stuk, wat de flitmodule verbruikt weet ik niet.

In het aansluitschema wat ik heb kunnen terugvinden, wordt gesproken over diodes die na het knipper-relais geplaatst moeten worden, maar die zit er zover ik weet niet op (wordt toch geregeld door de regelunit van de KTM?).

Is er een manier, om de foutmelding weg te krijgen?
Ik heb alles aangesloten zoals onderstaand schema, met uitzondering van de weerstand en diode.

De oplossing is: die diodes plaatsen. Die zijn ter voorkoming van het probleem wat je beschrijft en die moet je zelf toevoegen.

[Bericht gewijzigd door Sine op (13%)]

Begrijp ik, maar aangezien er geen knipper-relais aanwezig is, moet ik deze dan monteren tussen de regelunit (KTM) en de knipperlichten? En nog voor de flitsmodule? Of maakt het niet uit waar deze exact zit? Zie de niet-echt-hoogwaardige tekening.

Als ik op zoek ga naar diodes, dan kom ik legio mogelijkheden tegen. Voor zover ik begrijp, heeft een schottky diode de laagste voltage-drop, wat mij het beste lijkt.
Zou deze dan voldoende zijn? : https://ie.rs-online.com/web/p/schottky-diodes-rectifiers/8122224P

Deze is 5A, 200V en 950mV voltage-drop.

Er wordt beschreven in de eerste tekening, dat er minimaal een 3A diode nodig is, al denk ik dat dit is vanwege de 15jaar oude module. Toen led verlichting nog niet echt bestond.